Apglabāšana bija jāveic pēc iespējas ātrāk, jo neapglabāts mirušais bija drauds dzīvajiem – viņa gars varēja klaiņot apkārt un apdraudēt romiešu rituālo tīrību, bet tas varēja izraisīt romiešu nespēju īstenot leģitīmus upurrituālus, tādējādi paralizējot sabiedrības dzīvi. Tā kā sabiedrībai ne vienmēr izdevās nodrošināt pienācīgas bēres visiem aizgājušajiem, neizbēgami dzīvo pasauli apdraudēja neapmierināti mirušo gari, dēvēti par lemuriem (latīņu lemures). Lai novērstu lemuru apdraudējumu, ik gadu 3., 11. un 13. maijā tika rīkotas šiem neapmierinātajiem gariem veltītas ceremonijas – Lemūrijas (latīņu Lemuria).
Visbiežāk mirušais tika kremēts, taču inhumācija sāka izplatīties 2. gs. pēc m. ē., un 3. gs. tā jau kļuva par gandrīz vienīgo mirušā izvadīšanas veidu. Mirušajam kapā līdzi tika doti sadzīves priekšmeti, galvenokārt lampas, trauki un glāzes. Par to, ka tika uzskatīts, ka mirušais izmantos līdzi dotos priekšmetus, liecina tas, ka nereti kaps tika aprīkots ar nelielu, vertikāli iemūrētu māla vai svina cauruli, caur kuru mirušajam varēja nogādāt sēru mielastu. Kapavietas sagatavošanu noslēdza kapakmens uzstādīšana, uz kura tika iekalta inskripcija ar mirušā vārdu un mūža ilgumu. Bieži inskripcija bija vairākas rindiņas gara un rezumēja mirušā dzīvesgājumu, viņa panākumus un neveiksmes, kā arī aicināja garāmgājējus ar labu pieminēt mirušā vārdu.

Reljefs, kas attēlo bēru ceremoniju. Romiešu civilizācija, mūsu ēras 1. gs.
Avots: DEA/G. NIMATALLAH/De Agostini via Getty Images, 122322385.