Patērētāju tiesību aizsardzības politikas Latvijā pamatā ir Eiropas Savienības (ES) normatīvie akti un Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO; United Nations, UN) Vadlīnijas patērētāju tiesību aizsardzībai (UN Guidelines for Consumer Protection). Patērētāju tiesību aizsardzības galvenos jautājumu regulē Patērētāju tiesību aizsardzības likums – tiesības uz līguma noteikumiem atbilstošām precēm, tiesības uz informāciju, iespēju ārpus tiesas risināt strīdu. Būtisks patērētāju aizsardzības normatīvais akts ir Negodīgas komercprakses aizlieguma likums, kas pasargā patērētājus no dažādām negodīgām praksēm, tajā skaitā tiešsaistes darījumos. Preču un pakalpojumu drošuma likums un daudzi noteiktas preču grupas regulējošie akti sargā patērētāju tiesības uz drošām precēm un pakalpojumiem.