Jau pirms neatkarības Latvijas teritorijā pastāvēja izteiktas mājmācības tradīcijas, kas sekmēja vispārējo izglītības līmeni, t. sk. arī pieaugušo izglītību. Latvijas kā neatkarīgas demokrātiskas republikas nodibināšana 18.11.1918. pavēra jaunas iespējas. Nozīmīgu vietu tautas izglītības un vispārīgās kultūras jomā ieņēma dažādi kursi, daiļamatniecības un mājturības skolas, tautas augstskolas. 1920. gadā Rīgā atvērta gan Latvijas Tautas universitāte, kurai bija nodaļas Cēsīs, Kuldīgā, Jelgavā, Liepājā, Daugavpilī, Siguldā, gan Rīgas Tautas augstskola, kurai bija nodaļas Liepājā, Valmierā, Valkā, Jelgavā. Tautas universitātē tika atvērtas trīs fakultātes – mākslas un filozofijas, tiesību un tautsaimniecības, kā arī dabas zinātņu. Vidēji ik gadu kursus apmeklēja 600–650 cilvēki. Tautas universitāte uzņēma personas no 16 gadu vecuma. 1928. gadā izveidota Latgales Tautas universitāte ar centru Rēzeknē un Lauksaimniecības Tautas augstskola Rīgā. Tehniskās zinības varēja apgūt Krišjāņa Barona Tautas augstskolā, kas dibināta 1933. gadā Rīgā.
Pēc Latvijas valstiskās neatkarības zaudēšanas sākās vispārēja Latvijas tautas izglītības sovjetizācija. Latvijas Padomju Sociālistiskās Republikas (LPSR) izglītības sistēmā ietilpa dažādu veidu mācības, arī pieaugušo profesionālā pilnveide un pārkvalifikācija. Profesionāli tehniskajās vidusskolās un arodskolās mācīja dažādu specialitāšu strādniekus, pieaugušajiem bija iespēja apmeklēt 6–8 mēnešu kursus papildu profesijas apguvei (piemēram, šofera, traktorista, elektriķa kursus). Profesionālo izglītību varēja iegūt, mācoties darba vietās, kur par mācību organizēšanu atbildīgs bija uzņēmuma galvenais inženieris un iestādes kadru daļas vadītājs. 1947. gadā dibināta Latvijas Padomju Sociālistiskās Republikas Zinību biedrība. Tās pamatdarbība bija saistīta ar pieaugušo izglītošanu.
Līdz ar Latvijas valstiskās neatkarības atjaunošanu 20. gs. 90. gados atsākās darbs pieaugušo izglītošanā, jo, mainoties ekonomiskajai situācijai, mainījās darba tirgus. Pieaugušajiem bija nepieciešamas jaunas prasmes un zināšanas, tādēļ 90. gadu sākumā vērojama strauja pieaugušo izglītības centru, skolu, kursu, nevalstisku organizāciju un sabiedrību ar ierobežotu atbildību veidošanās. To mērķis bija apmierināt Latvijas iedzīvotāju vajadzības pēc profesionālas pilnveides, tālākizglītības vai pārkvalifikācijas, pamata prasmju apgūšanas vai personīgās izaugsmes. Tika sāktas jaunas tradīcijas, izmantojot Eiropas valstu pieredzi.