Cahiers du cinéma kļuva par nozīmīgu platformu gan F. Trifo, gan citu jauno Francijas kino teorētiķu, vēlāk jaunā viļņa režisoru, piemēram, Žana Lika Godāra (Jean-Luc Godard), Kloda Šabrola (Claude Henri Jean Chabrol), Erika Romēra (Éric Rohmer) u. c. radošajai izpausmei. F. Trifo rakstītās recenzijas un teorētiskie raksti nereti bija nesaudzīgi un agresīvi. Par vienu no vispopulārākajiem F. Trifo teorētiskajiem darbiem kļuva eseja “Dažas tendences franču kino” (Une Certaine Tendance du Cinéma Français, publicēta Cahiers du cinema, nr. 31, 1954. gada janvārī). Tajā F. Trifo asi kritizēja Francijas kino pamattendenci, ko nodēvēja par “kvalitātes tradīciju”, un Francijas kino psiholoģiskā reālisma tradīciju, norādot uz tās ierobežotību. Tomēr savā rakstā viņš atzīmēja vairākus Francijas režisorus – Ž. Renuāru, Robēru Besonu (Robert Bresson), Žanu Kokto (Jean Cocteau), Žaku Bekēru (Jacques Becker), Ābelu Gansu (Abel Gance), Maksu Ofīlsu (Max Ophuls), Žaku Tatī (Jacques Tati) un Rožē Līnhartu (Roger Leenhardt), kurus nodēvēja par autoriem (auteurs), kuri paši raksta savu filmu scenārijus un kuru devums vērtējams kā īpašs. Šajā raksta F. Trifo lieto jēdzienu cinema d’auteur – autorkino –, uzsverot režisora kā filmas galvenā autora radošās oriģinalitātes nozīmīgumu.
Raksts izsauca plašu rezonansi, arī nosodījumu, taču padarīja 22 gadus veco F. Trifo par populāru kritiķi. F. Trifo raksti ietekmēja autorteorijas rašanos, kuras pamatprincips ir režisora kā filmas autora prioritātes atzīšana, un šī konkrētā režisora individuālā stila un autora rokraksta prioritāte. Būtisks ir F. Trifo ieguldījums amerikāņu režisora Alfrēda Hičkoka (Alfred Hitchcock) radošā darba pētniecībā un viņa kā nozīmīga kino autora popularizēšanā. F. Trifo sarakstījis grāmatu, ko veido intervijas ar A. Hičkoku, kas aptver visas būtiskākās šī režisora filmas. 1962. gadā nāca klajā tās pirmizdevums franču valodā (Le Cinéma selon Alfred Hitchcock). Grāmata izdota arī angļu valodā – Hitchcock/Truffaut; tā inspirējusi dokumentālo filmu “Hičkoks/Trifo” (Hitchcock/Truffaut, režisors Kents Džonss, Kent Jones, 2015).
Centrā no kreisās: Fransuā Trifo, Monako princese un aktrise Greisa Kellija (Grace Kelly) un Alfreds Hičkoks labdarības pasākumā Ņujorkā. ASV, 29.04.1974.
Avots: Popperfoto via Getty Images, 78971226.