Marimba tiek spēlēta, izmantojot vālītes. Vālīšu skaits ierasti ir divas vai četras; retos gadījumos izmantoto vālīšu skaits marimbas spēlē var sasniegt sešas vālītes. Kopumā ir četri satvērienu veidi, kā turēt četras vālītes:
1. tradicionālais satvēriens – senākais satvēriens, vālīšu kātu sakrustojums plaukstā;
2. Stīvensa satvēriens – amerikāņu sitaminstrumentālista, komponista un pedagoga Lī Hovarda Stīvensa (Leigh Howard Stevens) metode, katras vālītes īpaši izteikta neatkarība satvērienā;
3. Masera satvēriens – amerikāņu komponista, sitaminstrumentālista, diriģenta un uzņēmēja Klēra Omāra Masera (Clair Omar Musser) paņēmiens. Šis satvēriens ir līdzīgs Stīvensa satvērienam;
4. Bērtona satvēriens – to izveidojis amerikāņu džeza vibrofonists Gerijs Bērtons (Gary Burton). Balstīts uz tradicionālo satvērienu, bet ar samainītu vālīšu galu krustojumu secību plaukstā.
Marimbas vālīšu garums vidēji ir 42 cm. To kāti tiek veidoti no koka, plastmasas vai rotangas, retos gadījumos – no bambusa. Vālītes galviņas gatavo no dažādiem materiāliem un to kombinācijām, piemēram, no koka, plastmasas, metāla, gumijas, koka ar dziju, gumijas ar dziju, plastmasas ar dziju, koka ar gumiju un dziju, plastmasas ar gumiju un dziju.
Galvenie pamatprincipi, kas jāievēro marimbas spēlēšanā, ir pareizs satvēriens, atvēziens un uzsitiens. Skaņa tiek radīta, turot vālīti rokās, atvēzējoties un uzsitot ar tās galviņu pa plāksnītes vidu. Pamattonis rodas no sarkankoka plāksnītes vibrācijas, taču lielu lomu spēlē arī rezonators, kas piešķir marimbai raksturīgo siltās nokrāsas tembru.