Pirmie motoklubi un motobiedrības Latvijā radās jau 20. gs. sākumā. Tie bija cieši saistīti ar riteņbraukšanas klubiem. Pirmās bija ātrumsacensības velotrekos, šosejas ceļos, hipodromos ar visparastākajiem motovelosipēdiem. Populāras bija ātrumrekordu sasniegšanas sacensības. Sākotnēji bija apvienota riteņbraucēju un motociklistu savienība, bet 1930. gadā tika nodibināta Vislatvijas Motosporta savienība, kas 1931. gadā iestājās toreizējā Starptautiskajā Motosporta klubu federācijā (Fédération Internationale des Clubs Motocyclistes, FICM), kas 1949. gadā pārtapa par pašreizējo Starptautisko Motosporta federāciju (Fédération Internationale Motocycliste, FIM). FIM sastāvā Latvijas motosporta federācija tika atjaunota 1991. gada rudenī.
Pēc Otrā pasaules kara līdz 1960. gadam autosports un motosports bija Latvijas automotosekcijā, bet tad sāka darboties Latvijas Motosporta federācija (LaMSF), par kuras pirmo prezidentu kļuva A. Birznieks. Atjaunošana FIM rindās notika Latvijas olimpiskās kustības atjaunošanas aktīvista Valda Kleinberga vadībā, kurš arī kļuva par pirmo LaMSF prezidentu pēc neatkarības atgūšanas un vadīja to 1985.‒1996. gadā.