Galvenā augstrata īpatnība ir daudz lielāks priekšējais rats, tā diametrs varēja sasniegt pat 1,5 m. Šis rats bija nepieciešams velosipēda virzībai uz priekšu un piedziņas nodrošināšanai. Augstrats izmantoja daudz lielāku dzenošo riteni nekā velosipēds, tādējādi nodrošinot lielāku ātrumu visur, izņemot kalnus. Lielais ritenis turklāt nodrošināja vienmērīgāku braukšanu, kas bija svarīgi vēl pirms pneimatisko riepu izgudrošanas. Atšķirībā no priekšējā riteņa aizmugurējā riteņa diametrs bija ievērojami mazāks. Tas parasti kalpoja kā stabilizējošs palīgritenis. Jaunievedums bija arī jaunas sistēmas tangenciālie metāla spieķi, kas padarīja ratu izturīgāku, salīdzinot ar radiālajiem spieķiem. Augstratiem bija kaučuka pilngumijas riepas, bez gaisa. Augstajiem velosipēdiem rāmis parasti bija izgatavots no tērauda vai dzelzs caurulēm, veidojot trīsstūrveida struktūru. Šis rāmis balstīja braucēju un savienoja priekšējo un aizmugurējo riteni. Pie rāmja parādījās kāpslītis, kurš nodrošināja ērtāku un ātrāku braukšanas uzsākšanu. Sēdeklis bija novietots tieši virs lielā priekšējā riteņa, ļaujot braucējam sēdēt augstu virs zemes. Stūre bija piestiprināta pie priekšējās dakšas. Lielā riteņa diametra dēļ arī sānu griezes moments bija lielāks. Lai atrisinātu šo problēmu, sāka izmantot lodīšu gultņus. Kloķi savienoja pedāļus ar priekšējās rumbas asi, ļaujot velosipēda vadītājam, minot pedāļus, virzīt velosipēdu uz priekšu.