1978. gadā Latvijas kamaniņu sporta trenera un inženiera Valda Tilika plānos ietilpa trases būvniecība gar Siguldas‒Turaidas šoseju ar starta vietu pie pilsdrupām.
1980. gada Leikplesidas ziemas olimpiskajās spēlēs kamaniņbaucēju Veras Zozuļas izcīnīta zelta un Ingrīdas Amantovas bronzas medaļa kalpoja par būtisku argumentu, lai Padomju Sociālistisko Republiku Savienības (PSRS) sporta dzīves vadītāji Maskavā izšķirtos par pirmās mākslīgā ledus trases būvniecību Latvijā. Pēc PSRS bobsleja izlases galvenā trenera Rolanda Upatnieka aktivitātēm tika panākts kompromiss, ka Siguldā taps pasaules līmeņa trase kamaniņu braucējiem, bet treniņiem noderēs arī bobslejistiem. Trase tā arī tika izprojektēta un uzbūvēta ‒ bobsleja četrinieku kamanām grūti izbraucama un bīstama.
1981. gadā PSRS Sporta komitejas priekšsēdētāja Sergeja Pavlova (Сергей Павлович Павлов) vizītes laikā Latvijā, iesaistoties Latvijas Ministru padomes priekšsēdētājam Jurijam Rubenim, tika panākta principiāla vienošanās par trases būvniecību Siguldā.
Gaujas senlejas Pirtnieka kraujā Siguldas trasi projektēja Rūpniecības uzņēmumu projektēšanas institūts arhitekta Viktora Rimšas vadībā. Tās konfigurācijas pamatā bija V. Tilika skices.
Precīzus trases virāžu un trajektoriju aprēķinus veica Leipcigas būvju zinātniski tehniskā centra (Wissenschaftlich-Technisches Zentrum für Bauwesen Leipzig) darba grupa, kuru vadīja Udo Gurgels (Udo Gurgel), kurš jau bija projektējis Oberhofas bobsleja un kamaniņu trasi Vācijā. U. Gurgels projektējis astoņas olimpiskās bobsleja un kamaniņu trases – Kalgari, Lillehammerē, Nagano, Pārksitijā, Čezānā, Vistlerā, Krasnaja Poļanā un Kortīnā d’Ampeco.
Būvdarbus Siguldā veica Latvijas PSR celtniecības uzņēmumi, tikai virāžu betonēšanā tika piesaistīts Dienvidslāvijas uzņēmums “Graming”, kuram bija pieredze olimpiskās trases būvniecībā Sarajevā. Siguldas trase izmaksāja aptuveni 12 miljonus rubļu un trīs miljonus ASV dolāru. 1986. gada 28. decembrī atklāta pirmā kārta jeb 1000 metri no sieviešu starta vietas ar 13 virāžām.
Pirmās trasē sarīkotās oficiālās sacensības bija PSRS kausa izcīņa bobslejā 1987. gada janvārī. 1987. gada novembrī trasi atklāja tās pilnā garumā. 2014. gadā trasē notika uzlabošanas darbi. Visā garumā tika veikta pretnokrišņu un saules aizsardzības sistēmas izbūve.
2026. un 2030. gada ziemas olimpisko spēļu rīkošanai bija pieteikusies Zviedrijas galvaspilsēta Stokholma, par sadarbības partneri pieaicinot Siguldu, kur bija paredzēts rīkot sacensības bobslejā, skeletonā un kamaniņu sportā. Leipcigas kompānija “IBG + Partner” U. Gurgela vadībā bija jau izstrādājusi trases pārbūves projektu. Starptautiskā Olimpiskā komiteja (International Olympic Committee) spēļu rīkošanu 2026. gadā uzticēja Milānai un Kortīnai’d Ampeco, bet 2030. gadā – Francijas Alpiem.