Tā kā vienmēr parādās jauni tirgi, sadarbības ekonomika nepārtraukti attīstās un veicina ilgtspējīgu un atbildīgu patēriņu. Sadarbības ekonomika ir sociāli ekonomiskā sistēma, kuras pamatā ir resursu koplietošana. Tā ietver dažādu cilvēku un organizāciju kopīgu preču un pakalpojumu radīšanu, ražošanu, izplatīšanu, tirdzniecību un patēriņu. Sadarbības ekonomikas pamatā ir uzņēmums vai grupa, kas darbojas kā starpnieks, lai veicinātu patērētāju spēju paļauties vienam uz otru.
Sadarbības ekonomikas sistēmām ir dažādi veidi, lai sniegtu privātpersonām, korporācijām, bezpeļņas organizācijām un valdībai informāciju, kas ļauj izplatīt, koplietot un atkārtoti izmantot preču un pakalpojumu lieko jaudu, galvenokārt izmantojot informācijas tehnoloģijas (īpaši digitālās platformas). Sadarbības ekonomiku raksturo apakšsistēmu šādi veidi:
1) patēriņš, kas saistīts ar sadarbību (lietotāji tirgo preces un pakalpojumus digitālās platformās, kurās ir plašs preču klāsts, ko var iegādāties vai veikt ar tiem maiņas darījumus);
2) atvērtas zināšanas (bezpeļņas platformas koplieto informāciju, kas nav aizsargāta ar autortiesībām un kurai jebkurā laikā var piekļūt ikviens);
3) ražošana sadarbībā (virtuālās vai fiziskās telpās cilvēki strādā kopā, lai palīdzētu pārvaldīt projektus, produktus un pakalpojumus, jo īpaši projektēšanas un inženierijas jomā);
4) sadarbības finansējums (tas ietver sociālos aizdevumus, uzkrājumus, ziedojumus, mikroaizdevumus, kolektīvo finansējumu un jo īpaši kopfinansējumu, kas balstās uz cilvēku finansiāliem ieguldījumiem un bieži tiek izmantots mūzikas, mākslas un citām kultūras iniciatīvām).
Sadarbības ekonomikā piedalās plašs dalībnieku loks. Tas ietver individuālos lietotājus, peļņas gūšanas uzņēmumus, sociālos uzņēmumus vai kooperatīvus, digitālās platformas uzņēmumus, vietējās kopienas, bezpeļņas uzņēmumus un publisko sektoru vai valdību.