Konkurētspēja kā jēdziens tiek izmantots, lai novērtētu ekonomisko vienību spēju konkurēt ar citiem tirgus dalībniekiem vai konkurentiem. Konkurētspēja analizē, kā atsevišķi indivīdi, uzņēmumi vai valstis pielieto savas zināšanas un spējas, lai gūtu peļņu un nodrošinātu labklājību. Ekonomikas teorijā šis jēdziens bieži tiek uztverts kā pamatjēdziens, tāpēc nav vienas, visaptverošas definīcijas, kas to raksturo, jo konkurētspējas uztvere var būt ļoti atšķirīga. Tā ir ekonomisko zināšanu joma, kas analizē nācijas spēju veidojošos faktus un politiku, kā arī uztur vidi, kas stiprina papildu vērtību radīšanu uzņēmumiem un papildu labklājību cilvēkiem. Tā kā konkurences priekšrocību nesēji var būt visdažādākie subjekti – gan preču veidi, gan uzņēmumi un organizācijas, gan nozares, gan atsevišķas valstis vai to apvienības –, izdala dažādus konkurētspējas līmeņus: tautsaimniecības jeb valsts konkurētspēja, nozares konkurētspēja, uzņēmuma konkurētspēja un produkta konkurētspēja. Uzņēmuma līmenī konkurētspēja pamatā tiek saistīta ar produktivitāti un peļņu, savukārt valsts līmenī – ar sabiedrības labklājības uzturēšanu un paaugstināšanu, kā arī valsts ekonomiskā potenciāla veidošanu un izmantošanu.