Treka riteņbraukšanas velodromi ir speciāli būvētas trases ar ovālu formu, kas sastāv no divām taisnēm un stāvām virāžām. Šie velodromi ļauj braucējiem saglabāt līdzsvaru un nepakrist no velosipēda, pateicoties centrbēdzes spēkam un ātrumiem, kas var būt 45 līdz 85 km/h. Standarta iekštelpu velodroma garums starptautiskām sacensībām ir 250 metri, taču velodroma garums var svārstīties no 166,66 līdz 333 metriem. Augstas kvalitātes un izturības nodrošināšanai velodromi bieži tiek būvēti no Sibīrijas priedes koka, kas ir izturīgs un labi absorbē vibrācijas. Āra velodromi var būt būvēti no betona, kas ir izturīgs, taču nenodrošina tādu pašu komforta līmeni kā koka virsmas. Mūsdienās āra velodromos tiek izmantoti arī sintētiskie materiāli un kompozīti, kas ir izturīgāki pret laikapstākļiem un prasa mazāk apkopju.
Treka velosipēdi ir īpaši pielāgoti aerodinamikai un ātrumam. Velosipēdu rāmji ir izgatavoti no oglekļa šķiedras, nodrošinot vieglumu, izturību, nepieciešamo stīvumu un aerodinamiku. Riteņi bieži arī ir izgatavoti no oglekļa šķiedras un var būt pilnībā aizklāti, atgādinot disku, vai ar minimālu spieķu skaitu, lai samazinātu gaisa pretestību. Treka velosipēdiem ir fiksēts pārnesums bez bremzēm, kas ļauj braucējiem pilnībā kontrolēt savu ātrumu ar pedāļiem. Bremžu neesamība nodrošina drošību, jo braucēji atrodas ļoti tuvu cits citam un katra bremzēšana palielinātu izredzes lielam kritienam grupas braucienā.
Aerodinamiskas stūres un mazi, cieti sēdekļi ir veidoti, lai uzlabotu kontroli un ātrumu, nodrošinot sportistiem iespēju saglabāt efektīvu stāju sacensību laikā. Braucēju tērps ir elastīgs un veidots no viena gabala augstas kvalitātes materiāla vai arī sašūts kopā, kas ļauj tā audumam cieši piegulēt pie ķermeņa, samazinot gaisa pretestību.