Kopējais Baltijas jūrā nogremdētās munīcijas daudzums ir aptuveni 50 000 tonnu; ķīmisko kaujas vielu daudzums ķīmiskajā munīcijā ir aptuveni 15 000 tonnu. Vairāk nekā pusi (63 %) no nogremdētajām ķīmiskajām kaujas vielām veido iprīts (sinepju gāze), pārējo apjomu luizīts, adamsīts, Clarc I un Clarc II, hloracetofenons, tabūns, fosgēns, difosgēns, Zyklon B un citas. Munīcija tika nogremdēta dažādos paņēmienos. Ar munīciju piekrauti nelieli kuģi tika aizvilkti līdz norādītajiem gremdēšanas rajoniem un nogremdēti. Daļa munīcijas bija ievietota koka kastēs un tika mesta jūrā ar visām kastēm; reizēm munīcija tika izmesta jūrā un kastes atvestas uz Vācijas teritoriju un izmantotas nākamajām munīcijas kravām. Bija gadījumi, kad kastes ar munīciju negrima, un tādēļ tika sašautas, ķīmiskajām kaujas vielām izplūstot jūrā. Daudzos gadījumos artilērijas šāviņi u. c. munīcija ar ķīmisko kaujas vielu pildījumu tika mesti jūrā pa vienam.
Galvenie munīcijas veidi ir šādi: artilērijas šāviņi (galvenokārt 105 mm un 150 mm kalibra); aviācijas bumbas (50 kg, 250 kg un 500 kg); dūmu sveces un granātas; metāla konteineri ar ķīmiskajām kaujas vielām un tā tālāk. Viena no problēmām ir tāda, ka gatavajai munīcijai reti tika noņemti uzspridzinātāji. Līdz ar to pastāv kompleksa problēma: nogremdētā munīcija ir gan toksiska, gan sprādzienbīstama.
Baltijas jūrā munīciju gremdēja PSRS, kā arī Lielbritānija. Svarīgākie gremdēšanas rajoni ir pie Bornholmas un Gotlandes, kā arī Polijas, Vācijas un Dānijas teritoriālie ūdeņi un ekskluzīvā ekonomiskā zona.
Tika salīdzināta informācija par noteiktajiem gremdēšanas rajoniem un vietām, kur munīcija mūsdienās tiek atrasta, kā arī analizētas liecinieku liecības un veikti aprēķini par kuģu kustības ātrumu un gremdēšanai patērēto laiku. Tika secināts, ka munīcija nav gremdēta tikai noteiktajos rajonos, bet arī to apkārtnē. To daļēji mēģina izskaidrot ar neprecīzām navigācijas iekārtām un to, ka munīcijas kastes reizēm peldēja stundām un pat dienām ilgi, līdz nogrima. Taču munīcija tiek atrasta arī maršrutā no ostām, kur tā tika iekrauta kuģos, līdz gremdēšanas rajoniem. Tas nozīmē, ka munīcija tika mesta jūrā arī pa ceļam munīcijas bīstamības radītas bezatbildības dēļ un laika taupīšanas nolūkos.