Twitter ir piemērots operatīvai informācijas apmaiņai. Tas tiek nodrošināts ar viena ieraksta garuma ierobežojumu. Katrs atsevišķais ieraksts var būt līdz 280 rakstzīmēm garš, kā arī var saturēt līdz 140 sekundēm skaņas vai video materiāla. Ierakstu garuma ierobežojums nodrošina, ka lietotājiem nav nepieciešams veltīt daudz laika, lai iepazītos ar to, ko katrs atsevišķais informācijas avots saka, un arī savi ieraksti ir jāveido tā, lai tie būtu lakoniski un tajos tiktu ietverts pats svarīgākais.
Šis sociālais medijs plaši tiek izmantots publiskajā komunikācijā. To lieto daudzi politiķi un citas publiskas personas, kā arī dažādu nozaru darbinieki un daudzi citi lietotāji, lai izteiktu viedokli par dažādām tēmām, komentētu aktualitātes, dalītos ar ziņām par aktuālajiem notikumiem. Lietotājiem šī ir iespēja atrast sev interesējošus profilus, no kuriem uzzināt par aktualitātēm sev interesējošās jomās. Twitter ir arī nozīmīgs žurnālistu rīks, kas ļauj gan sekot līdzi aktualitātēm, gan arī meklēt informācijas avotus.
Mediju izstrādā Amerikas Savienoto Valstu (ASV) uzņēmums Twitter, Inc.