Auditorijas piesaisti platformā publicētajam saturam veicina algoritms, kas iesaka videomateriālus, balstoties uz lietotāja iepriekšējām izvēlēm, izmantoto valodu, ģeogrāfisko atrašanās vietu un citiem indikatoriem. Lielākā daļa no videomateriāliem, kurus skatītāji izvēlas, ir algoritma ieteiktie, nevis lietotāja abonētajos kanālos publicētie. YouTube atrodamais saturs ir daudzveidīgs, taču rekomendāciju algoritma darbība rada risku, ka saturs, kuru lietotājs skatās, laika gaitā var kļūt aizvien ekstrēmistiskāks un tāds, kas veicina to viedokļu vienveidību, ar kuriem lietotājs saskaras.
YouTube mērķis ir panākt, lai lietotājs vietnē pavada pēc iespējas vairāk laika, tāpēc ieteikumu algoritms ir veidots, lai uzminētu, kāds saturs lietotāju visvairāk piesaista. Ja lietotājs ieteikto noskatās, viņam var tikt piedāvāti materiāli ar aizvien krasāku pozīciju, tai skaitā tādi, kas popularizē sazvērestības teorijas, izplata nepatiesus apgalvojumus vai popularizē bīstamas darbības. Piemēram, lietotājam, kurš skatās videomateriālus par diētu, var tikt ieteikti materiāli, kas popularizē badošanos vai anoreksiju. Ja lietotājs tos izvēlēsies skatīties, viņam tiks ieteikti citi par līdzīgu tēmu. Lietotājam, kas skatās materiālus par lidojumiem kosmosā, var tikt ieteikti materiāli, kuros izteikti apgalvojumi, ka ASV astronautu nosēšanās uz Mēness nav notikusi. Pēc šādu materiālu noskatīšanās var tikt ieteikti vēl citi, kas izplata līdzīgus nepatiesus apgalvojumus. Rezultātā šajā vietnē katrs lietotājs var attīstīt savu personisko informatīvo vidi, kurā katrs nākamais redzētais materiāls apstiprina un pastiprina iepriekšējā paustos uzskatus un kas laika gaitā aizvien vairāk zaudē saikni ar realitāti.
Šāds algoritma darbības princips līdz ar YouTube popularitāti rada bažas, ka šai video platformai ir ievērojama loma indivīdu radikalizācijā un sabiedrības šķelšanā. Tomēr, vērtējot YouTube lomu šajos procesos, ir jāņem vērā ne tikai tas, kā darbojas platforma, bet arī lietotāja aktīvā pozīcija, izdarot skatīšanās izvēles un interpretējot redzēto. Lai gan YouTube ietekmē katra lietotāja informatīvo vidi, tomēr šī ietekme nav pilnīga un var novest pie atšķirīgām sekām. Turklāt rekomendāciju algoritms regulāri tiek mainīts, kas nozīmē, ka saturā, kas tiek ieteikts lietotājiem, arī notiek izmaiņas.