“Snapchat” pamata funkcija ir apmaiņa ar attēliem, it īpaši pašbildēm jeb selfijiem. Tiem ir iespējams pievienot dažādus efektus – gan tādus, kas seju papildina ar, piemēram, kaķa ausīm vai kosmētiku, gan tādus, kas retušē vai koriģē sejas daļas. “Snapchat” bija viena no pirmajām saziņas lietotnēm, kas popularizēja papildinātās realitātes funkcionalitāti, kas ļauj attēliem pievienot datorģenerētus elementus un pašlaik sastopama arī daudzos citos tiešsaistes pakalpojumos.
Arī tas, ka lietotnē pārsūtītā informācija ir gaistoša, ir bijis “Snapchat” jauninājums tiešsaistes saziņā. Digitālo komunikāciju parasti raksturo pastāvīgums – saziņas saturs uzkrājas dalībnieku profilos, un tas ne tikai ir pieejams ilgu laiku pēc tam, kad saziņa ir norisinājusies, bet arī ir viegli kopējams. Autors pēc materiāla nosūtīšanas zaudē iespēju ietekmēt šī materiāla turpmāku lietojumu, un tas rada dažādus riskus. Privāta informācija var nevēlami izplatīties, piemēram, ja tiek uzlauzts kāda lietotāja konts vai ziņojuma saņēmējs pārkāpj konfidencialitātes principu. Iepriekšēji izteikumi, it sevišķi tādi, kas izskanējuši privātā saziņā, kādu personu var parādīt sliktā gaismā, pat ja konkrētā persona savus uzskatus jau ir mainījusi.
Lai gan saziņas gaistošuma funkcionalitāte ir īpaši piemērota, lai dalītos ar personiskām un intīmām detaļām, tomēr krietni vairāk lietotāju “Snapchat” izmanto, lai sūtītu viens otram izklaidējošus ziņojumus un atļautos sevi draugiem parādīt brīvi – tai skaitā nenopietnā, smieklīgā veidā vai eksperimentējot.
Līdztekus apmaiņai ar lietotāju radīto saturu “Snapchat” sadaļā “Spotlight” (“Uzmanības centrā”) var skatīties citu lietotāju uzņemtos videoklipus. Lietotāji šajā sadaļā var iesniegt arī sevis veidotus materiālus, un, ja tie atbilst lietotnes definētajiem noformējuma un satura noteikumiem, video tiek publicēti, un tos var redzēt citi. Šīs sadaļas saturs līdzinās tam, kas tiek publicēts sociālajā medijā “TikTok”.
Tāpat “Snapchat” piedāvā arī savu oriģinālsaturu – profesionāļu veidotus seriālus ar īsām sērijām, kas pielāgoti mobilajām ierīcēm. Tāpat ir iespējams parakstīties uz ziņu, izklaides vai citas publiskas informācijas kanāliem.
Lietotnes izmantošana ir bez maksas, un “Snapchat” ieņēmumu avots ir reklāmas. Lietotājiem var tikt rādīti īsi reklāmas klipi, vai arī attēliem pievienojamie efekti var reklamēt noteiktu uzņēmumu, piemēram, viens no lūpukrāsas efektiem var popularizēt kādu kosmētikas ražotāju.