Būtiska A. Vietniekas darba šķautne ir saistīta ar cīņu par sieviešu līdztiesību. Viņa nebija gatava pakļauties patriarhālajai sistēmai, kas valdīja Laguboti misijas stacijā. Tajā neatkarīgi no misijas māsu spējām, prasmēm un izglītības tika sagaidīts, ka misionāru sieviešu konferencēs vadītājs un sludinātājs būtu misionārs vīrietis. Ja nepiedalītos neviens misionārs, tad Dieva Vārdu sievietēm varētu pasludināt kāds no draudzes vecajiem, skolotājiem, evaņģēlistiem vai vienkārši kristīgs vīrietis. Tieši jautājums par sieviešu emancipāciju bija iemesls A. Vietniekas atsaukšanai no Pangaloanas, jo misijas priekšnieks G. Simons nebija apmierināts ar viņas brīvdomību un spējām. Priekšnieks nebija ticējis, ka A. Vietniekai izdosies nodibināt skolu un izpildīt uzdevumu. Šis konflikts A. Vietniekai gandrīz lika atstāt misijas lauku agrāk, nekā bija paredzēts. Kopā ar misionāri L. Nīmani viņa cīnījās par māsu darba atzīšanu un sieviešu emancipāciju.
A. Vietniekas un citu māsu darbs bija ļoti sekmīgs, jo meiteņu skolas Laguboti un Pearajā pozitīvi ietekmēja meiteņu skolu apmeklējumu. 1910. gadā Pearajā meitenes bija 29 % no visiem skolēniem, Laguboti – 33 %, bet citos reģionos vidēji tikai 18 % no visiem skolēniem bija meitenes.
A. Vietnieka Latvijā nebija plaši zināma kā misionāre, tomēr par viņas darbu ir pieejamas publikācijas vācu, igauņu un latviešu valodā. Viņa bija pazīstama Pestīšanas armijas rindās, un par šo kalpošanu ir diezgan daudz informācijas izdevumā “Kara Sauciens”.