V. Šekspīra lugā ir samērā plaša tēlu sistēma, turklāt tie savstarpēji veido gan līdzības, gan pretstatus. Abas lugas līnijas saista Peidža kundze un Forda kundze, un viņu tēlos V. Šekspīrs ir pārliecinoši parādījis sieviešu uzņēmību un atjautību, kurai daudz mazāk iespēju izpausties gadījumos, kad lugu centrā ir politiskas sadursmes un varas cīņa. Abām vindzorietēm ir skaidrs, ka jāpārmāca Falstafs, kurš uzsācis ar viņām negodīgu spēli. Aktīvākā no viņām ir Forda kundze, kuras mājās tiek ievilinārs un pēc tam izjokots Falstafs. Pretstatā divām sievietēm, kuru raksturos ir zināma līdzība, viņu abu vīri tēloti visnotaļ atšķirīgi. Peidža kungs uzticas sievai, un viņam nav bažu par viņas iespējamu neuzticību. Savukārt Forda kungs ir ārkārtīgi greizsirdīgs. Šī iezīme rada virkni komisku situāciju, kad Falstafs Forda kungam, kurš ir pārģērbies, lai viņu izsekotu, lielīgi atklāj dažādas detaļas par savu gaidāmo tikšanos ar Forda kundzi. Nezinādams par sievas nodomu Falstafu pārmācīt, Forda kungs cenšas viņus pārsteigt, krietni nobiedēdams gan Falstafu, gan sievu, kura viņam iepriekš nav paguvusi atklāt savus plānus, kas Fordam kļūst zināmi tikai notikumu gaitā. Lugas noslēguma skatā, kas norisinās mežā, Falstafa izjokošanā jau līdzdarbojas vairāki lugas tēli. Savstarpēji atšķirīgi ir lugā tēloto mīlētāju raksturi. Jaunais Fentons, kurš iegūst Annas roku, gan atklāts vien epizodiski, taču kā nepārprotams pretstats Falstafam, kurš ne tikai ir jau pusmūža gados, bet arī visai apjomīgs izmēros, ko veicinājusi viņa nesātīgā ēšana. Tas gan nav atņēmis Falstafam pārliecību par savām valdzinātāja spējām, līdz ar to viņa tēlā spilgti atklājas komēdijas žanram tipiskais pretstats starp personu iedomām un patieso būtību. Tomēr Falstafa paradoksālā un pārsteidzošā pašapziņa lasītāju un skatītāju acīs viņam piešķir negaidītu šarmu, kaut gan ir acīmredzami, ka viņa nodomi nevar tikt piepildīti. Viena no leģendām par šīs komēdijas tapšanu vēsta, ka Anglijas karalienei Elizabetei I (Elizabeth I) iepaticies Falstafa atveidojums vēsturiskās hronikas “Henrijs IV” izrādēs, un viņa izteikusi vēlēšanos, lai šo tēlu V. Šekspīrs attēlotu arī kā mīlētāju. Vēsturiska apliecinājuma šādai versijai gan nav. Līdzās Falstafam lugā “Jautrās vindzorietes” tēloti arī viņa pavadoņi Bardolfs, Pistols un Nims, kā arī pāžs Robins, kuri neizceļas ar īpašu uzticību un sava labuma meklējumos gatavi arī atteikties no Falstafa. Savstarpēji atšķirīgi tāpat tēloti divi kandidāti uz Annas Peidžas roku – vietējā tiesneša Šelova brālēns Slenders, kā arī franču ārsts, doktors Kajuss. Katram no viņiem atbalstu solījis kāds no Annas vecākiem, tomēr galu galā viņai izdodas panākt savu un slepeni apprecēties ar iemīļoto Fentonu. Doktors Kajuss lugā atveidots arī kā velsiešu izcelsmes mācītāja sera Hjū Evensa prestats, jo viņu uzskati ir atšķirīgi. Abus satuvina vien tas, ka viņi runā ne gluži atbilstoši angļu valodas ierastajām normām, un tas rada gan pārpratumus un saprašanās grūtības, gan zināmā mērā arī vieno lugā tēloto sabiedrību, jo citi tēli tiecas ne tikai izprast, bet arī skaidrot Kajusa un Evensa sacīto. Spilgts ir arī lugā tēlotās savedējas misis Kviklijas tēls, kura ir iesaistīta gandrīz visu centrālo personu, tostarp Annas Peidžas trīs pielūdzēju, mīlestības attiecību kārtošanā.