Lugas darbībā iesaistīto personu loks G. Priedem kļuva skaidrs jau sākotnējā ieceres stadijā. Viņš iecerēja drāmu veidot tā, lai deviņu savstarpēji atšķirīgu cilvēku attiecībās atklātos laikmeta panorāma. Noteicošos pretstatus lugā veido, no vienas puses, savtīgums un naids, kas piemīt tiem, kuri vispirms domā par savu izdzīvošanu, un, no otras puses, godprātība un gatavība ziedoties cilvēcības dēļ. Īpaši spilgts un daudzpusīgs ir saimnieces Irmas tēls, kura radīšanā par prototipu izmantota rakstnieka mātesmāsa. Viņa kara apstākļos nezaudē apņēmību un veselo saprātu, distancējas no tiem, kurus pārņēmušas bailes un egoisms. Irma ar izpratni izturas pret karagūstekņiem, kas nometināti mājās, apzinoties arī viņu likteņa traģiku, kaut gan šo – viņai sākotnēji svešo – cilvēku raksturi, dzīves izpratne un iepriekšējie pārdzīvojumi ir visai atšķirīgi. Viens no centrālajiem konfliktiem, kas atklājas lugā, ir saistīts ar Irmas gatavību vispirms slēpt savu māju tuvumā vienu no karagūstekņiem, kurš tiek nepatiesi apvainots un kuram draud briesmas tikt apcietinātam un sodītam, bet pēc tam arī palīdzēt viņam bēgt. Irmas raksturs ir drosmīgs un nelokāms, un viņa izjūt iekšēju nepieciešamību pasargāt cilvēku, kuram draud nāve. Viņas pārliecību un stāju novērtē apkārtējie, tostarp viens no vācu tehniķiem, kurš, nojaušot radušos situāciju, brīdina par iespējamu kratīšanu, tādējādi sekmējot gūstekņa bēgšanu. Šajās pusvārdos risinātajās attiecībās nav savējo un ienaidnieku, atklājas cilvēciska sapratne dažādu nāciju pārstāvju starpā, neraugoties uz lielvaru nežēlīgo konfliktu. Līdzās Irmai kā ētisks balsts lugā svarīgs ir vecāsmātes Nēzes tēls. Viņai piemīt nesatricināms miers un dziļš iekšējs spēks, ko autors lugā saistījis ar viņas lībiešu saknēm. Nēze spēj rīkoties sarežģītās situācijās un it kā pašsaprotami pieņemt lēmumus, kas palīdz rast veiksmīgu situācijas risinājumu, tostarp gatavojot karagūstekņa bēgšanu. Savukārt pretēja rakstura un ievirzes cilvēkus G. Priede ir atklājis kaimiņu saimnieka Rudaušu Kārļa un Irmas paziņas Laimgaitas tēlos. Laimgaita ir ieinteresēta vienīgi sevis un vīra glābšanā, dodoties bēgļu gaitās, savukārt Rudaušu Kārlis domā par to, kā būt drošībā pēckara apstākļos turpat Kurzemē, un šī iemesla dēļ ir gatavs precēt Irmu. Kad Rudaušu Kārlim draud briesmas, jo viņš ir slēpis pārtiku, kas būtu piegādājama nacistu armijai, viens no risinājumiem, lai sevi glābtu, ir vēlme apsūdzēt un nodot nacistu rokās gūstekni, kurš nometināts viņa mājās. G. Priedes lugā pausto līdzjūtību karagūstekņiem pamato viņu beztiesiskais stāvoklis, tomēr katrā iezīmēts individuāls raksturs, kuru daudzveidību ietekmējuši arī traģiskie pārdzīvojumi. Baltkrieviete Marusja ir viena no tiem, kuri cietuši vissmagāk, un viņā ir gan neiecietība un naids, gan greizsirdība, kas rodas, noskāršot savstarpējās simpātijas krievu karagūstekņa Sergeja un Irmas starpā. Sergejs lugā raksturots kā apdomīgs un nosvērts cilvēks. Viņa cieņpilnā izturēšanās, klusais un iejūtīgais atbalsts Irmai uzsvērti pretstatīts nesavaldīgajai Marusjai, kura savas greizsirdības dēļ uzvedina Rudaušu Kārli uz domām, kur paslēpts ukrainis Nikolajs, kurš aizbēga no viņa mājām. Nikolajs uzturēja informatīvus sakarus ar padomju armiju, arī tā atklājas, ka G. Priede nevienkāršo ne karagūstekņus, ne viņu attiecības. Lugas uzrakstīšanas vēsturiskajam kontekstam, 20. gs. 80. gadiem, īpaši būtiski ir tas, ka vienīgais lugā attēlotais vācietis Gothards ir visai atšķirīgs no padomju okupācijas perioda ideoloģijā un arī mākslā daudzkārt tēlotā stereotipiskā nacista. Viņš ir raksturots kā iejūtīgs cilvēks, kurš skumst pēc mājām Vācijas ziemeļos, saskata ko radniecīgu skarbajā Ziemeļkurzemes vidē, svarīgā mirklī pat brīdina Irmu, lai savlaicīgi varētu tikt sagatavota Nikolaja bēgšana. Vēl viens lugas tēls, kas parādās divās īsās pēckara epizodēs, ir Irmas agrākais skolnieks Vilnis, kurš cenšas rūpēties par viņas drošību. G. Priedes dramaturģijas profesionalitāti apliecina spēja katram lugas tēlam ierādīt pietiekamu vietu, lai atklātos tā raksturs.