Tēlotājā mākslā rokoko stils radās un viskonsekventāko izpausmi guva Francijā. Stila pirmās izpausmes konstatētas jau 18. gs. sākumā dekoratoru un sadzīves žanra gleznotāju darbos, bet tā pirmā attīstības stadija bieži un nosacīti saukta par rēģentības stilu (1715-1730), piesaistot to politiskās varas izmaiņām pēc karaļa Luija XIV nāves, hercoga Orleānas Fīlipa un Luija XV valdīšanas pirmajos gados, laikā, kad vājinājās politiskā centralizācija un pieauga liberālisms kultūrā un sadzīvē. Šī posma centrālā stila figūra un Eiropas mērogā izcilākais rokoko gleznotājs bija Antuāns Vato (Jean Antoine Watteau), kas pilnveidoja rokoko ikonogrāfijā svarīgo “lauku svētku” (fête champêtre) variantu, “galanto svētku” (fête galante) žanru – sacerētas dāmu un kavalieru izklaides, pastaigu, deju, muzicēšanas, flirta sižetus parku ainavās, kuru idille viņa individuālā interpretācijā iekrāsojās ar viegli elēģisku toni, bet formveidē izsmalcinātais un variētais kolorīts vēl saglabāja daudz silto toņu. Delikāta detaļu izstrāde savienojās ar gleznieciskām masām (“Mīlestības svētki”, La Fête d'Amour, 1718-1719, Vecmeistaru glezniecības galerija Drēzdenē, Gemäldegalerie Alte Meister; “Svētceļojums uz Kitēras salu”, Le Pèlerinage à l'île de Cythère, 1717, Luvras muzejs Parīzē, Musée du Louvre).

Antuāns Vato. "Mīlestības svētki". 1718.-1719. gads.
Avots: Fine Art Images/Heritage Images/Getty Images, 464419319.
Otra viņa svarīgākā tēma bija analoģiski traktētas ainas ar itāļu komēdijas aktieriem (“Pjero”, Pierrot, 1718-1719, Luvras muzejs). Augsti novērtēti A. Vato krītiņu tehnikā darinātie figūru zīmējumi. Šai posmā atsevišķas rokoko pazīmes atrastas arī oficiālajā akadēmiskajā glezniecībā, un stils sāka dominēt galma un augstāko aprindu patērētajā mākslā nākamajā tā attīstības stadijā līdz pat 18. gs. 50. gadiem (t. s. Luija XV stils). Šai laikā izceļas vadošais un daudzpusīgais galma mākslinieks Fransuā Bušē (François Boucher), virtuozi gleznotu erotisku mitoloģisku ainu, pastorāļu, pasūtījumu portretu autors (“Venēras triumfs”, Le Triomphe de Vénus, 1740, Nacionālais muzejs Stokholmā, Nationalmuseum; “Marķīzes de Pompadūras portrets”, Portrait de la marquise de Pompadour, 1756, Vecā pinakotēka Minhenē, Alte Pinakothek). Tipveidīgi idealizēto rokoko portretu produkciju pārstāv Žana Marka Natjē (Jean-Marc Nattier) gleznojumi, t. sk. modeļu pasniegums antīko dieviešu veidolos, individualizētāki tēli saglabājās pastelista Žana Batista Perono (Jean-Baptiste Perronneau) un zviedru izcelsmes parīzieša Aleksandra Roslina (Alexander Roslin) portretos. Rokoko laikmeta sadzīves vizuālā hronika atklājas grafiķa Gabriela de Sentobēna (Gabriel de Saint-Aubin) skicveidīgos zīmējumos, akvareļos, ofortos, kā arī daudzo franču ilustratoru veikumos. Rokoko valdīšanas periodā vairākas vispārīgās tēlveides un formas pazīmes (psiholoģiskā un koloristiskā niansētība) piemīt arī reālista Žana Batista Simeona Šardēna (Jean-Baptiste-Siméon Chardin) sadzīves ainām un klusajām dabām, kā arī apgaismotāju aprindām tuvā pastelista Morīsa de Latūra (Maurice de La Tour) portretiem. Uz monumentālās klasicizējošā vēlā baroka tēlniecības fona rokoko izpaudās stāj- un sīkplastikā, tēlniekiem pievēršoties graciozu un sensuālu mitoloģisku kailfigūru veidojumam, intimizētām mainīgu modeļa mīmiku fiksējošām portretiskām bistēm. Attīstība no vēlīnā baroka uz rokoko un agro klasicismu vērojama Žana Batista Lemuāna (Jean-Baptiste Lemoyne), Edmē Bušardona (Edmé Bouchardon), Etjēna Morisa Falkonē (Étienne Maurice Falconet) plastikā. Rokoko noslēgumu franču skolas ietvaros iezīmē Žana Onorē Fragonāra (Jean-Honoré Fragonard) brīvi gleznotas, koloristiskas, dinamizētas, gaismēnas efektiem pārpilnas kompozīcijas, kurās augstākās sabiedrība personāžu erotisku piedzīvojumu tēlojums citkārt papildināts ar tautiskākiem tēliem (“Šūpoles”, L'Escarpolette, 1767-1768, Volesa kolekcija Londonā, The Wallace Collection; “Nozagtais skūpsts”, Le Baiser à la dérobée, ap 1760, Metropolitena mākslas muzejs Ņujorkā, The Metropolitan Museum of Art), kā arī Mišēla Kloda (Klodiona) (Michel Claude, Clodion) rotaļīgu bakhanāļu dalībnieku figūru veidojumi terakotas tehnikā. Vairākas rokoko stila pazīmes attiecināmas uz itāļu tēlotāju mākslu, visvairāk uz Venēcijas skolas glezniecību, kurā rokoko tēlainība ar tipisko idilliskumu un rotaļību atrodama Pjetro Longi (Pietro Longhi) karnevāliskās sadzīves ainās, ceļojošās pastelistes Rozalbas Karjēras (Rosalba Carriera) idealizēto portretu maigā formu modelējumā, vērienīgajās Džovanni Batistas Tjepolo (Giovanni Battista Tiepolo) freskās ar to biežo bezrūpīga svētdienīguma noskaņu, sensuālo tēlu virknējumiem, gaišo un vieglo gleznojumu (“Kleopatras dzīres”, Il banchetto di Cleopatra, 1747-1748, palaco Labia Venēcijā, Palazzo Labia), kā arī migrējošā tēlnieka Antonio Koradīni (Antonio Corradini) aizplīvuroto sieviešu figūru plastikā. Vācijas tālaika valstīs specifiskais rokoko stils ienāca franču paraugu ietekmes rezultātā. Prūsijas valdnieku galma gleznotājs Antuāns Pens (Antoine Pesne) ieviesa rokoko stilu reprezentatīvajos portretos, darināja dekoratīvus gleznojumus pilīs un “galanto svētku” žanra ainas. Dienvidvācijas zemēs rokoko bija saistīts ar baroku un izpaudās gan laicīgajā, gan sakrālajā mākslā. Tēlu jūtelība, figūru manierīga grācija, pieaugošais kolorīta gaišums un toņu tuvinājums glezniecībā raksturīgs daudziem stukā, kokgriezumos un freskas tehnikā darinātiem tēlotājas mākslas papildinājumiem baznīcu un piļu ansambļos, kur mitoloģisku, alegorisku, reliģisku kompozīciju tēli iekļāvās pārbagātā vēlīnā baroka un rokoko dekorā. Šādu nosacīto vācu rokoko mākslu pārstāv Minhenes tēlnieki Johans Baptists Štraubs (Johann Baptist Straub), Ignacs Ginters (Ignaz Günther), Vesobrunas skolas tēlnieks Jozefs Antons Feihtmaijers (Joseph Anton Feuchtmayer), tās pašas skolas gleznotājs un stuka meistars Johans Baptists Cimermans (Johann Baptist Zimmermann) un citi. Rokoko pilnībā valdīja sadzīviski rotaļīgajā, krāsainajā porcelāna sīkplastikā, ievērojamākie meistari – Meisenes un Nimfenburgas manufaktūru tēlnieki Johans Kendlers (Johann Kändler), Francs Antons Bustelli (Franz Anton Bustelli). Analogi attīstījās ar vācu un itāļu skolu saistītā Austrijas ķeizarvalsts tēlotāja māksla 18. gs. Vēlīnā baroka, rokoko, agrā klasisicisma elementu sakausējumu uzskatāmi pārstāv virtuozā un ražīgā Franca Antona Maulberča (Franz Anton Maulbertsch) gleznojumi. Katoliskajā Spānijā laicīgā satura rokoko pazīmes atklājas galvenokārt dažu sadzīves ainu gleznotāju darbos, kuru izcilākie piemēri rodami agrajos Francisko Goijas (Francisco Goya) tautiskos metos gobelēniem (“Saulessargs”, El quitasol, 1777, Prado muzejs Madridē, Museo del Prado), rokoko formveides elementi tiek saskatīti arī vēlajā plastiskajā čurigereska dekorā.

Francisko Goija. "Saulessargs". 1777. gads.
Avots: Scanpix/akg-images.
Dažādās izpausmju pakāpēs rokoko iezīmes konstatējamas Eiropas ziemeļu reģionos – Nīderlandē Jakoba De Vita (Jacob de Wit) dekoratīvajās kompozīcijās, Kornelisa Trosta (Cornelis Troost) sadzīves ainās, Lielbritānijā Viļjama Hogarta satīrisko žanru gleznieciskajā formveidē un teorētiskajās nostādnēs, kā arī Tomasa Geinsboro (Thomas Gainsborough) glezniecībā, Dānijā – galma gleznotāja Karla Gustafa Pilo (Carl Gustaf Pilo) portretos, Zviedrijā – Lorensa Paša (Lorens Pasch) šī paša žanra darbos. Katoliskajā Polijas-Lietuvas ūnijas valstī rokoko pazīmes atrodamas gleznotāja Marčello Bačarelli (Marcello Bacciarelli) portretos, tēlnieciskā un gleznieciskā dekora pārpildītajās baznīcās un pilīs; daudzo autoru vidū izceļama Johana Georga Plerša (Johann Georg Plersch) plastika un oriģinālā Lembergas (Ļvivas) “ekspresionistiskā rokoko” tēlniecība, kuru pārstāv Antonijs Osinskis (Antoni Osiński), Johans Georgs Pincels (Johann Georg Pinzel) un citi. Krievijā rokoko motīvi piepilda 18. gs. vidus barokālo piļu dekoru, stājmākslā stila estētika attiecināma visvairāk uz vairāku ieceļojošu un lokālo portretistu – Pjetro Rotari (Pietro Rotari), Fjodora Rokotova (Фёдор Степанович Рокотов), Dmitrija Levicka (Дмитрий Григорьевич Левицкий) – devumu. Latvijā izteiktākie rokoko paraugi ir Liepājas Sv. Trīsvienības baznīcas iekārtas kokgriezumi (18. gs. vidus) un Berlīnes-Potsdamas skolas tēlnieka Johana Mihaēla Grafa (Johann Michael Graff) un viņa brigādes darinātā dekoratīvā stuka tēlniecība Rundāles pilī (1765-1770). Ārpus Eiropas rokoko pazīmes mākslas vēsturnieki saskata arī krāšņajā 18. gs. Latīņamerikas baznīcu dekorā.