Nozīmīgākie darbi Pirmās I. Grebzdes publikācijas bija 1932. gadā laikraksta “Brīvā Zeme” pielikumā ar iniciāļiem “J. P.”. Stāsti publicēti arī laikrakstā “Tēvijas Sargs” un žurnālā “Sējējs”, bet laikrakstā “Rīts” – ar māsas Rasmas Galenieces vārdu. 1942. gadā laikrakstā “Kurzemes Vārds” (Liepāja) publicēts pirmais romāns “Mūžīga vasara”, 1944. gadā apgāds “Zelta Ābele” izdeva pirmo stāstu krājumu “Pūra zirgs”.
Nonākusi bēgļu gaitās Vācijā, I. Grebzde regulāri publicēja savus darbus tālaika latviešu bēgļu nometņu periodikā un piedalījās rakstnieku sarīkojumos; tieši šajā laikā pilnveidojās viņas talants, literāro darbu centrā galvenokārt bija dzimtās puses ļaudis ikdienas gaitās, lauku dzīves ritums, atklājas arī bēgļa skumjas, nedienas un izmisums. Kritiķis Jānis Rudzītis atzīmējis I. Grebzdes stāstīšanas prasmi, piebilstot, ka viņa ir vizuāliste, virtuoza zīmētāja. 20. gs. 40. gados izdotas vairākas īsprozas grāmatas – “Nometnes pasakas” (1946), “Pazemīgā” (1946), “Sērmūkšļu pagasta ļaudis” (1947), “Purva zāle” (1948) un impresionistisks vienas vasaras mīlas stāsts “Ieva” (1948).

Latviešu rakstnieku grupa Rakstnieku dienās. Vircburga, Vācija, 1947. gads.
Fotogrāfs nezināms. Avots: LU Akadēmiskā bibliotēka.
Nonākusi Kanādā, līdzās rūpēm par ikdienu un iztiku, nespējai iedzīvoties svešajā zemē spēkus I. Grebzde rada rakstīšanā. Tapa stāsti, noveles, miniatūras un romāni, kurus galvenokārt izdeva Helmāra Rudzīša apgāds “Grāmatu Draugs” Ņujorkā. Tajos atklājas ieceļotāju ikdiena, rūpes, sapņi un ilgas, nespēja pieņemt svešumu, dažādu paaudžu attieksme pret realitāti, ilgas pēc mīlestības un sapratnes, nereti smeldzīga vientulības tēma. Prozas darbos rakstniece tēlojusi gan vidi, gan jaunos apstākļos, gan latviešu trimdas sabiedrību un dažādus spilgtus, reizēm arī tipiskus raksturus. I. Grebzdes uzmanības lokā vairāk ir dažādu sieviešu raksturu tēlojumi, pievēršas laulību tematikai, ilgām pēc ģimenes.
I. Grebzde sarakstīja vairākus romānus – “Inga” (1952), “Pelēkā māja” (1954), “Rudens negaiss” (1954; romāns veltīts māsai R. Galeniecei), “Dūda” (1958), “Zosukalna meitenes” (1959), “Ielejā sagriežas putenis” (1963), “Te nu es esmu!” (1964), “Māsas” (1965), “Vai ābeles ziedēja?” (1969), “Tikai meitene” (1969), “Meitene un puķe” (1971), “Sējējs izgāja sēt” (1976), “Ziedi, mana vasara” (1980), “Tikai pāri ceļam” (1995) –, kā arī stāstu un noveļu krājumus: “Ragana” (1951), “Ikdiena” (1955), “Meklētājs” (1957), “Kalni kāpj debesīs” (1962), “Ēnas dzeltenā stiklā” (1967), “Saule manā logā” (1970), “Aizdedziet sveces” (1974).
I. Grebzdes sapņi un cerības atklājas atmiņu grāmatā “Sveicināta, mana zeme” (1960), kur rakstniece atkal var atgriezties savā bērnības vidē. Arī romāns “Inga” ir daļēji autobiogrāfisks – par studentu dzīvi, tēva mājām un četrām māsām – Ēriku, Mirdzu, Irmu un Rasmu –, kuras romānā kļuvušas par Eniku, Margu, Ingu un Raitu. Būtībā Inga ir rakstnieces jaunības draudzene, viņas līdzgaitniece Daugavpils posmā – Melānija Vanaga.
I. Grebzde ir to nedaudzo autoru vidū, kas trimdā pievērsās jaunatnes problēmām, ar labu iejušanos un jauku humoru rādot pusaudžu pārdzīvojumus un izdarības (piemēram, “Tikai meitene”, “Te nu es esmu”, “Zosukalna meitenes” u. c.). Rakstniece atzinusi, ka viņai pašai šķiet, ka visās savās grāmatās būtu izdzīvojusi vai simts dzīves, cietusi, mīlējusi, nīdusi un arī priecājusies par katru savas grāmatas varoni. Literāro darbu tēli ir gan lauku, gan mazpilsētas cilvēki savā ikdienas darbu virpulī, gan trimdas latvieši ar traģiskām pretrunām, kompromisiem ar sevi un apkārtni, ar vēlmi dzīvot cilvēka cienīgu dzīvi. Tomēr I. Grebzde savos darbos nav tiesātāja. Viņa tic cilvēkam un pievēršas cilvēka dvēseles pasaulei, viņu vairāk interesē vienkāršie ļaudis, vientuļnieki, nesaprastie cilvēki, kā arī jaunieši. Viņi visi ilgojas pēc laimes un mīlestības, baidās no vientulības. I. Grebzdes stāstos bieži tēloti arī sveštautieši, ar kuriem viņa dzīvē saskārusies.
I. Grebzdes romāni vairāk veidoti kā psiholoģiski ģimenes romāni, kuros galvenokārt aprakstīts ģimenes spēks, savstarpēja sapratne, kopīgas mājas un atsvešinātība, kas jo asi iezīmējas trimdas situācijā. Kanādas laiks I. Grebzdes darbos iezīmēja arī vēl citu jaunu motīvu – reliģiskās un ētiskās problēmas, kas sāka dominēt viņas darbos. Tomēr arī savu pārdzīvojumu nopietnībā un dziļumā I. Grebzde ne brīdi nezaudēja sava stila zīmīgās īpašības: vieglumu, labu humoru un ticību visam labajam dzīvē un cilvēkos. 20. gs. 70. un 80. gados pievērsās kristīgai tematikai, paļāvību un spēcinājumu meklējot Dieva vārdā.