Profesionāļu, kuri ir apguvuši biznesa psiholoģiju, galvenais darbības mērķis ir uzlabot biznesa rādītājus (piemēram, peļņu, ilgtspēju, sociālo atbildību u. c.), iesaistot un rūpējoties gan par organizācijas iekšējo vidi, gan par organizācijas ārējo tēlu (sadarbības partneriem, klientiem, patērētājiem, sabiedrību u. c.).
Galvenais profesionālās darbības lauks iekļauj trīs virzienus:
1. darbs ar līderiem un organizāciju vadītājiem;
2. darbs ar organizācijas personālu jeb cilvēkresursiem;
3. tieši vai pastarpināti darbs ar patērētājiem jeb klientiem un sadarbības partneriem, parādot konkrētas darbības jomas cilvēkresursu vadībā, pārdošanā, mārketinga pozīcijās, kā arī tādās, kas saistītas ar komandas, darba grupu un nodaļu vadīšanu.
Biznesa psiholoģijas profesionāļiem ir unikālas zināšanas, lai strādātu ar personālu gan mikro, gan makro līmenī, iesaistoties visos ar cilvēkresursiem saistītos jautājumos. Mikrolīmenī, sākot no brīža, kad darbinieks ir jāpieņem darbā, jānokārto formalitātes un jāpalīdz adaptēties darba vidē, vēlāk turpinot ar kolektīvu saliedēšanu, darbinieku motivēšanu, iesaisti darbā, mācību vadīšanu, konfliktu risināšanu, dalību darbinieku izvērtēšanā, personāla izpētē, lai uzlabotu personāla un organizācijas sniegumu. Tādēļ profesionālim ir jāizprot ievāktās informācijas jēga, praktiskais lietojums un jāspēj interpretēt to gan no darbinieka, gan no organizācijas viedokļa, vajadzības gadījumā prast rast risinājumu, ja konstatēta problēma. Makrolīmenī profesionāļi biznesa psiholoģijā rūpējas par darbinieku labbūtību un veselību, plānojot personāla attīstības politiku, piedaloties labvēlīgas organizāciju kultūras veicināšanā un veselīga psiholoģiskā klimata uzturēšanā, kā arī konsultē organizācijas vadību organizācijas efektivitātes un attīstības jautājumos.
Biznesa psihologi strādā tieši vai pastarpināti ar klientiem un sadarbības partneriem, izprotot, kas ir organizācijas klients, kādas ir viņa vajadzības un resursi. Pateicoties padziļinātām zināšanām par patērētāju uzvedību, profesionāļi piedalās arī tirgus izpētē un prognozē iespējas, konstatē potenciālos riskus, pareizi izprot patērētāju motivāciju un lēmumu pieņemšanas procesu, noskaidro, ko organizācijai vajadzētu darīt, lai piesaistītu jaunus klientus un veicinātu esošo apmierinātību un lojalitāti.