Mārketings cieši saistīts ar šādām ekonomikas teorijas pamatkategorijām: apmaiņu, peļņas maksimizēšanu, derīgumu, racionalitāti. Šajā kontekstā ļoti liela nozīme ir patērētāju uzvedības un patērētāju apmierinātības pētīšanai ar uzņēmuma vai organizācijas mārketinga kompleksa elementiem. Mārketinga pētījumi veido pamatu uzņēmējdarbības konkurētspējas nodrošināšanai.
Mārketinga veidu dalījums aplūkojams atkarībā no ekonomikas līmeņa, kā arī atkarībā no nozares, īstenojamās funkcijas, izvirzītā mērķa vai procesa specifikas.
Atkarībā no ekonomikas līmeņa var runāt par makromārketingu un mikromārketingu. Atkarībā no nozares, īstenojamās funkcijas, izvirzītā mērķa, pieejas vai procesa specifikas var nošķirt vairākus mārketinga veidus. To iedalījums ir daudzveidīgs: atkarībā no mārketinga izmantošanas stratēģiskās pieejas (tradicionālais mārketings, netradicionālais mārketings jeb partizānu mārketings, holistiskais mārketings), atkarībā no mārketinga virzības no/uz organizācijas uz/no klientu (izejošais mārketings, ienākošais mārketings), atkarībā no mārketinga iedarbības tiešuma (tiešais, netiešais, personalizētais mārketings), atkarībā no produktu veida (produktu mārketings, pakalpojumu mārketings), atkarībā no izmantojamo digitālo rīku, satura un mijiedarbības ar mērķauditoriju (digitālais, satura, “viedokļu līderu”, sociālo mediju mārketings), atkarībā no procesa dalībnieku iesaistes (partnerības, alianses, “aicinājuma uz darbību”, mākoņa, kopienas mārketings), atkarībā no mārketinga darbības fokusa (zaļais mārketings, inovatīvais mārketings, sociālais mārketings).
Ir vēl arī citi mārketinga veidi, kas iedalāmi atkarībā no nozares (piemēram, tūrisma, farmācijas, sporta, mākslas, muzeju u. c.), citām zinātnes jomām (piemēram, neiromārketings), komunikācijas tehnoloģijas (piemēram, mobilais mārketings) un citiem klasifikācijas aspektiem. Mārketings ir pastāvīgas attīstības procesā, līdz ar to arī mārketinga veidu aktuālās iespējas ir atvērts process, kuru ietekmē mainīgā vide, īstenojamās funkcijas, izvirzītie mērķi vai procesa specifika.