Terora pamatelements ir bailes, taču šīs bailes izpaužas kā bailes zaudēt dzīvību, veikt nepareizu lēmumu, dzīvot nebrīvē, nespēt nosargāt līdzcilvēkus. Lai arī ir iespējams izjust līdzīgas bailes kā fobijas, terors tiek īstenots, kad kāds cilvēks vai cilvēku grupa rada draudus citam indivīdam un grupai. Medijos radītie terora draudi neapdraud cilvēku tik ļoti, cik cilvēks, kurš ir gatavs īstenot rīcību, kas liks citiem izjust ciešanas, tomēr draudi medijos var reproducēt teroru, izraisot uztraukumu par brīvību, drošību un dzīvību, potenciālo kaitējumu kā cilvēkam, tā fiziskam īpašumam, apmelojot un izplatot propagandu. Terors ir panākams gan redzami jeb tieši, gan neredzami jeb netieši. Tiešs terors ir jau īstenota vardarbība jeb eksplicēti draudi un kaitējums, kamēr netiešs terors tiek īstenots tad, kad cilvēks un cilvēku grupa nezina, vai izteiktie draudi tiks piepildīti.
Terora draudi var pārņemt ikkatru un var ietekmēt katru cilvēka tālāko rīcību. Tāpat teroru var praktizēt masveidā kā politisku rīku, lai kontrolētu sabiedrību vai tās daļas, vai arī terors var būt vienpersonisks pārdzīvojums, ko cilvēks ir sekmējis, iebiedējot sevi, radot sev kaitējumu vai sastopoties ar grūtībām vai ar ideoloģiskām (reliģiskām vai politiskām) nostājām, kas cilvēkam liek izjust bailes no valdnieka, augstākstāvošas amatpersonas un tamlīdzīgi. Atšķirībā no terorisma, kas ir politiski mērķtiecīgu, sistemātiski uzturētu un organizētu darbību kopums, ko īsteno uz politisku mērķu sasniegšanu orientētas grupas, terora jēdziens vispirms apzīmē sabiedrisko un individuālo noskaņojumu, kas ietekmē cilvēku rīcībspēju un spriestspēju. Tāpat kā kolektīva terora izjušana vieno cilvēkus un paredz, ka katrs no grupas dalībniekiem apņemas kopīgiem spēkiem cīnīties pret teroru un terora īstenotāju, arī individuāls terora pārdzīvojums cilvēkam liek apcerēt savu rīcību un iespējas.
Savukārt terors kā asimetriska politiska stratēģija un mērķtiecīga vardarbības izmantošana ir rīks, lai pārvaldītu un ietekmētu cilvēku un sabiedrības ikdienu. Terorisma kritiskās pētniecības pārstāvis Ričards Džeksons (Richard Jackson), raksturojot 21. gs. terorisma pētniecību, runā par epistemoloģisko krīzi, kas caurvij terorisma izpratni un apkarošanas ievirzi. To raksturo pārliecība, ka terorisms un tā radāmais terors ir principā neparedzams, neizzināms, līdz ar to ir nepieciešama ārkārtēja preventīva piesardzība, kā arī ir jāieslēdz nepārejošs “gaidīšanas režīms” jeb ārkārtas stāvoklis. Taču tieši tādā veidā terorisms sasniedz savu mērķi, radot nenovēršamas apdraudētības noskaņu, kuru upuris uztur pats. Karojot pret netiešu teroru un cenšoties pārvaldīt riskus, apsteidzot draudīgus notikumus, drošības sistēma pakļaujas principam, ka arvien lielāka nozīme terorisma apkarošanā ir apsteidzošajam karam pret visiem – gan savējos, gan svešiniekus uzskatot kā draudu. Pat ja terora īstenošanas draudi nav skaidri pausti, tas, ka šādus draudus var izteikt, motivē baiļu politiku, kurā piesardzība ir galvenais uzdevums. Šāda piesardzība no pastāvīgiem draudiem negatīvi ietekmē cilvēku spēju sadarboties un sadzīvot vienkopus.

Publiski izpildīts nāvessods pakarot diviem ebreju studentiem kopā ar vēl citiem 12 notiesātajiem par spiegošanu Izraēlas labā. Bagdāde, Irāka, 27.01.1969.
Fotogrāfs nezināms. Avots: Getty Images, 514907326.