Mātes diena starpkaru periodā Starpkaru periodā Latvijā Mātes dienai vērību pievērsa preses izdevumi ar dienai veltītām publikācijām, kuras var iedalīt trīs grupās:
2) filozofiska rakstura apceres vai raksta autora viedoklis par Mātes dienas nepieciešamību un mātes neatsveramo lomu ģimenes dzīvē un arī latviešu tautas saglabāšanā;
3) ziņas un reportāžas par Mātes dienas notikumiem Rīgā un citās Latvijas pilsētās un pagastos.
Par Mātes dienas svinēšanu starpkaru Latvijā atgādināja arī Radiofona programma, kurā jau iepriekšējā vakarā tas atskaņoja runu par māti un bērniem. Svētku dienas rītā raidīja Mātes dienai veltītus korāļus un latviešu rakstnieku dzeju. Mātes dienā godināja ne tikai mātes, bet pieminēja arī kritušos Latvijas karavīrus.
Mātes dienas svinēšana starpkaru Latvijā ietvēra:
1) pasākumus, kuros ietverti reliģiski rituāli, dievnamu un kapsētu apmeklējums, uz kurieni devās privātpersonas un organizāciju pārstāvji, lai noliktu ziedus uz aizmirstās mātes kapa vai valstsvīru un ievērojamu sabiedrisko darbinieku mātes atdusas vietām, kā, piemēram, uz toreizējā zemkopības ministra Jāņa Birznieka mātes kapa Bārtā vai ārlietu ministra Zigfrīda Annas Meierovica mātes kapa Durbē. Mātes dienas svinēšana dažādās Latvijas vietās liecina, ka jaunās dienas svinībās bija ietvertas jau eksistējošas piemiņas un svētku pasākumu iezīmes – baznīcas, kapsētas apmeklējums;
2) Mātes dienas svinēšana līksmākā, bet ne mazāk audzinošā veidā – tematikai atbilstošos koncertos, referātu lasījumos un citos saviesīgos pasākumos. Dažkārt pagastos un pilsētās Mātes dienas svinības norisa visu dienu – pēc mātēm veltīta dievkalpojuma ļaudis devās kopīgā gājienā, kas tika dēvēts par “svētceļojumu”, uz kapsētu, bet vakarā pulcējās skolēnu vai viesmākslinieku gatavotā koncertā kultūras namā.
Mātes dienai raksturīga bija arī labdarība, apciemojot un apdāvinot vecās māmuļas pilsētas nespējnieku patversmē vai mātes, kuru dēli krituši Pirmajā pasaules karā vai Latvijas Neatkarības karā.
Latvijas ministru prezidents Kārlis Ulmanis piedalījās Mātes dienas pasākumos, piemēram, 1936. gadā devās uz dzimto Bērzmuižas pagastu, kur pēc dievkalpojuma pie brīvības cīnītāju pieminekļa nolika ziedus, un tad ieradās Bērzmuižas kapsētā godināt savas mātes piemiņu.
Mātes dienas norises rīkoja reliģiskas organizācijas (piemēram, luterāņu baznīcas dāmu komiteja), pilsētas aizsardžu nodaļas, skolas pārstāvjus, mazpulku, skautu, gaidu pulciņus; dažkārt sarīkojumi bija visu uzskaitīto kopdarba rezultāts. Notika rūpīgs organizēšanas process ar mērķi Mātes dienas pasākumiem nodrošināt pēc iespējas plašāku auditoriju, piemēram, jau aprīlī preses izdevumos izskanēja mudinājums sakopt kapu kopiņas par godu Mātes dienai.
Mātes dienas iedzīvināšanos, visticamāk, sekmēja izteikts pastāvošās varas atbalsts jauno svētku ieviešanai un svinēšanai. Vēl pirms Kārļa Ulmaņa apvērsuma 1933. gadā izglītības ministrs Atis Ķeniņš izdeva rīkojumu visiem skolu priekšniekiem, nosakot, ka turpmākos gados Mātes diena svinama maija otrajā svētdienā un iepriekšējā sestdienā skolās mācību pēdējās divas stundas veltījamas skolēnu muzikāli vokāliem priekšnesumiem un referātiem par vecāku, īpaši mātes, mīlestības un mātes cieņas nozīmi audzināšanā un dzīvē. Rīkojumu papildināja norāde, ka uz šiem sarīkojumiem vēlams uzaicināt arī bērnu vecākus.
Lai sekmētu pārdēvēto svētku – Ģimenes dienas – svinības Latvijas reģionos, Iekšlietu ministrijas Pašvaldības departaments pilsētu valdēm izsūtīja apkārtrakstu, kurā aicināja “pilsētas valdes rūpēties, lai Ģimenes diena tiktu pienācīgi svinēta arī pilsētu pašvaldībās”.
1938. gada Ģimenes dienas rīcības komitejas prezidija sēdes protokolā Nr. 1 presei bija paredzēta zīmīga vieta svētku programmā. Komiteja plānoja:
1) presē ievietot rakstus Ģimenes dienas idejiskā satura popularizēšanai;
2) sniegt presei plašu informāciju par Ģimenes dienas organizēšanu;
3) lūgt žurnālu un laikrakstu redakcijas pēdējā numura saturu, kas iznāks pirms Ģimenes dienas, veltīt šim tematam. Protokols apstiprina arī citus presē atainotos Mātes / Ģimenes dienas rituālus. Piemēram, radiofona programmas pielāgošanu šiem svētkiem, skolu un baznīcu iesaisti rituālu veikšanā.
Ģimenes dienas rīcības komiteja svētku rituālus plānoja realizēt, vienlaicīgi un intensīvi iesaistot trīs nozīmīgus sabiedrības socializēšanas un pastāvēšanas balstus: kultūru, izglītību un reliģiju, nodrošinot plašu informāciju medijos.