Sižeta galvenās līnijas Darbā ir 17 nodaļas, kas ataino trīs ģimeņu dzīvi pirms un pēc japāņu okupācijas. Sižeta attīstības gaitā darba varoņu likteņi ir savstarpēji saistīti. Pirmā nodaļa “Labības lauks” (麦场/麥場, Maichang) iesākas ar Divarpus Li (二里半, Erli Ban) un viņa ģimenes – sievas un dēla – ikdienas darba gaitām. Ir arī raksturots Ķīnas ziemeļaustrumu dabas un cilvēku skarbums.
Otrā nodaļa “Sakņu dārzs” (菜圃, Caipu) pirmo reizi piemin vienu no galvenajām varonēm – jaunu meiteni vārdā Zelta Zars (金枝, Jin Zhi), kuru savaldzina jaunais puisis Čens Je (成业/成業, Cheng Ye). Meitene drīz saprot, ka ir stāvoklī. Šajā nodaļā stāstījums tiek atspoguļots gan no Zelta Zara, gan no Čena Je skatupunkta. Vēlāk ražas laikā strādājošo vidū sāk izplatīties baumas par meitenes grūtniecību, ko viņa cenšas noslēpt no mātes, taču tas neizdodas. Naktī ierodas Divarpus Li, kuru Čens Je ir izvēlējies kā savedēju, taču meitenes māte dusmās nepiekrīt abu kāzām.
Trešā “Vecā ķēve dodas uz kautuvi” (老马走进屠场/老馬走進屠場, Laoma zoujin tuchang), ceturtā “Vientulīgais kalns” (荒山, Huangshan) un piektā nodaļa “Kazu ganāmpulks” (羊群, Yangqun) iepazīstina ar Džao Saņu (照三, Zhao San) un viņa ģimeni – sievu Veco Vanu (王婆, Wang Po) un dēlu Pinu Er (平儿, Ping Er). Ģimene slīgst aizvien dziļākā nabadzībā un ir spiesta pārdot vecu darba zirgu lopkautuvei, lai varētu segt zemes nomas maksu. Vēlāk Džao Saņs tiek apcietināts par zagļa slepkavību un vairākus mēnešus pavada cietumā. Pēc iznākšanas brīvībā viņš ir spiests pārdot savu vērsi, lai samaksātu kompensāciju zagļa ģimenei. Lai spētu izdzīvot, Džao Saņs un viņa dēls tirgū pārdod vistu būrus, taču peļņa ir īslaicīga. Pins Er ir spiests atgriezties pie kazu ganīšanas.
Sestās nodaļas “Soda dienas” (刑罚的日子/刑罰的日子, Xingfa de rizi) sižets risinās pavasara sākumā un apraksta Zelta Zara, kura jau četrus mēnešus ir precējusies ar Čenu Je, un Divarpus Li sievas Vecās Bakurētainās (麻面婆, Mamian Po) dzemdības pēc ilgā un smagā ziemas perioda.
Šajā un nākamajā nodaļā “Grēcīgais gadalaiks” (罪恶的季节/罪惡的季節, Zuie de jijie) liela nozīme ir vīru nežēlīgajai un pazemojošajai attieksmei pret savām sievām. Šajā nodaļā Čens Je dusmās nogalina savu jaundzimušo meitu. Vecā Vana mēģina izdarīt pašnāvību noindējoties, jo bandīti nogalināja viņas dēlu. Ciema iedzīvotāji un ģimene uzskata, ka viņa ir mirusi, neskatoties uz joprojām esošajām dzīvības pazīmēm. Bēru procesijas laikā Vecā Vana pamostas.
Astotā “Nevaļīgie odi” (蚊虫繁忙着/蚊蟲繁忙著, Wenchong fanmangzhe) un devītā nodaļa “Epidēmija” (传染病/傳染病, Chuanranbing) apraksta laiku, kad ciematā plosās slimības. Rietumu ārsti cenšas glābt tos, kuri vēl ir dzīvi.
Desmitā nodaļa “Desmit gadi” (十年, Shinian) raksturo laiku pēc 10 gadiem, kad bērni jau ir paaugušies, taču ciemata dzīve nav mainījusies.
No vienpadsmitās nodaļas “Laika ritējums” (年轮转动了/年輪轉動了, Nianlun zhuandong le) darbā tiek atspoguļota japāņu okupācija. Vienpadsmitā un divpadsmitā nodaļa “Melnā mēle” (黑色的舌头/黑色的舌頭, Heise de shetou) tēlo japāņu iebrucēju zvērības pret ciemata sievietēm, tāpēc daudzas no viņām aizbēg uz pilsētu.
Trīspadsmitajā nodaļā “Vai Tu gribi aiziet bojā?” (你要死灭吗?, Ni yao si mie ma?) pie Džao Saņa ģimenes ierodas japāņu okupanti un pieprasa informāciju par partizāniem, taču neviens neko nestāsta. Ciema iedzīvotājs Li Cjinšaņs (李青山, Li Qingshan) rīko slepenu tikšanos, lai organizētu partizānu kustību pret japāņu iebrucējiem.
Četrpadsmitā nodaļa “Uz pilsētu” (到都市里去/到都市裏去, Dao dushi li qu) apraksta Zelta Zara bēgšanu uz Harbinu. Lai neizraisītu aizdomas, viņa pārģērbjas par ubadzi. Ierodoties pilsētā, Zelta Zars nakti pavada uz ielas. Nākamajā dienā meitene iegūst šuvējas darbu, bet gandrīz visu naudu ir spiesta atdot par naktsmītni. Vēlāk kāds vīrs naivo meiteni ievilina viesnīcas istabā un izvaro. Meitene atgriežas mājās pie savas mātes.
Piecpadsmitā nodaļa “Tukšais, dzeltenais lādiņš” (失败的黄色药包/失敗的黃色藥包, Shibai de huangse yao bao) parāda, ka japāņi pret sievietēm kļūst arvien nežēlīgāki un joprojām meklē partizānu kustības dalībniekus – bēguļojošo Pinu Er. Izmisumā iedzītā ciema sieviete Lina Hua (菱花, Ling Hua) un viņas vecmāmiņa izdara pašnāvību pakaroties.
Priekšpēdējā nodaļā “Mūķene” (尼姑, Nigu) Zelta Zars grib kļūt par mūķeni, taču viņas vēlme ir nolemta neveiksmei, jo templis ir pamests.
Pēdējā nodaļā “Nestabilā kāja” (不健全的腿, Bu jianquan de tui) Divarpus Li ar Li Cjinšaņu aizbēg uz pilsētu.