Lu Sjuņs bija izcils Ķīnas 20. gs. sākuma reālisma literatūras pārstāvis, aktīvs “Kreisā spārna rakstnieku apvienības” (左翼作家联盟, Zuǒyì zuòjiā liánméng) un “Ceturtā maija” (五四运动, Wǔsì yùndòng) literārās kustības biedrs. Viņš bija pirmais rakstnieks, kurš savos darbos sāka lietot baihuaveņ (白话文, báihuàwén) jeb sarunvalodas rakstveida formu, nevis vispārpieņemto veņjeņ (文言文, wényánwén) jeb klasisko literāro valodu.
Lu Sjuņs bija viens no izcilākajiem Ķīnas modernās literatūras rakstniekiem, kura darbos skarbi kritizēta tā laika sabiedrības tradicionālā domāšana un pausts atbalsts Ķīnas modernizācijai, pārņemot Rietumu pasaules politiskās, literārās un medicīnas teorijas. Rakstniecībai Lu Sjuņs pievērsās pēc tam, kad 1909. gadā bija pametis medicīnas studijas Sendai Universitātē (仙台大学, Xiāntái dàxu) Japānā. Viņa baihuaveņ stilā rakstītie darbi pirmo reizi tika publicēti 1918. gadā un padarīja rakstnieku slavenu ne tikai vietējā, bet arī starptautiskā mērogā.
Ķīnā 20. gs. sākumā proza guva aizvien lielāku popularitāti. Lu Sjuņa daiļradi spēcīgi ietekmēja krievu rakstnieki, piemēram, Leonīds Andrejevs (Леонид Николаевич Андреев), Vsevolods Garšins (Всеволод Михайлович Гаршин), Nikolajs Gogolis (Николай Васильевич Гоголь), Mihails Ļermontovs (Михаил Юрьевич Лермонтов) u. c., tāpēc viņš izvēlējās prozu par galveno literārās izpausmes veidu.
Līdz 19. gs. 20. gadu beigām Lu Sjuņs tika uzskatīts par Ķīnas visievērojamāko modernās literatūras pārstāvi.