Instagram satura fokuss uz vizuālu atainošanu ir veicinājis to, ka šajā vietnē daudzi lietotāji veido uz sevis parādīšanu orientētu saturu, kas bieži vien ir izskaistināts. Lietotāji var fiksēt tikai estētiski pievilcīgāko daļu no savas dzīves, kā arī eksperimentēt ar sevis fotografēšanu. Šo tendenci pastiprina arī daļa no pieejamajiem attēlu apstrādes efektiem – it īpaši tā dēvētie “skaistuma filtri”, kas var mainīt dažādu ķermeņa daļu, tai skaitā sejas, izskatu. Tā rezultātā Instagram lietotāji var saskarties ar lielu daudzumu attēlu, kuros cilvēki izskatās atbilstam dominējošajiem skaistuma standartiem. Tas savukārt var veicināt lietotājos negatīvu sevis salīdzināšanu ar citiem un novest pie kritiskāka skatījuma uz savu ķermeni un dzīves kvalitāti. Visās sabiedrības grupās šie riski nav izplatīti vienādi, un ir iespējams, ka citu publicētais pozitīvais saturs uz daļu lietotāju atstāj pozitīvu iespaidu.
Vēlme sevi parādīt pievilcīgā gaismā un iespēja iegūt pozitīvu reakciju no sekotājiem dažkārt var novest pie nevēlamas atklātības. Piemēram, vecāki mēdz publicēt attēlus ar saviem mazgadīgajiem bērniem, neņemot vērā drošības apsvērumus un bērnu tiesības uz privātumu.
Instagram ir viena no nozīmīgākajām dažādu slavenību un uzņēmumu sevis popularizēšanas vietnēm. To iecienījuši arī ietekmētāji (angļu influencers). Ietekmētāji ir sociālo mediju lietotāji, kuri veido saturu ar mērķi piesaistīt sekotājus, lai reklamētu viņiem dažādus produktus un zīmolus un par to saņemtu naudu no reklāmdevējiem. Daudzi cilvēki mūsdienās ir noraidoši vai skeptiski pret reklāmas vēstījumiem, tomēr ietekmētāju reklāmas vēstījumi var būt efektīvi. Tas ir tāpēc, ka sekotāji, kas ilgā laikposmā gūst regulāru ieskatu konkrētā satura veidotāja dzīvē vai aktivitātēs, mēdz viņiem emocionāli pieķerties un tādējādi kļūst uzņēmīgāki pret viņu centieniem sekotājus pārliecināt kaut ko iegādāties. Tas, kā ietekmētāji sevi parāda, auditorijā var radīt iespaidu, ka šāda nodarbošanās ir viegla un gan materiāli, gan psiholoģiski atalgojoša. Lai gan tas tā ne vienmēr ir, ievērojama daļa cilvēku, it īpaši jaunieši, cer par ietekmētājiem kļūt arī paši. Tomēr vairumam no tiem, kuri cenšas kļūt populāri un veiksmīgi sociālo mediju satura veidotāji, šādus mērķus sasniegt nav iespējams.