Buru kuģu laikmetā fregates bija mazi, ātri kuģi, ar vieglāku bruņojumu nekā līnijkuģi (ship of the line), kurus izmantoja eskortam un patrulēšanai. Pirmās ziņas par fregates nosaukuma izmantošanu nāk no Vidusjūras, kur ar šo vārdu apzīmēja maza izmēra burukuģus (ap 250 tonnām ūdensizspaida), kuri bija aprīkoti ar airiem un burām. Pirmā Lielbritānijas fregate tika pieņemta bruņojumā 1646. gadā, un tas bija burukuģis ar 360 tonnām ūdensizspaida. Ap 18. gs. beigām un 19. gs. sākumu fregate bija ap 1000 tonnu liels kuģis, kura garums bija ap 45 metriem, platums – 14 metri, ar 270 jūrnieku lielu komandu, un tā bija bruņota ar 38 lielgabaliem. Sākot ar bruņukuģu attīstību 19. gs. 80. gados, tāds kuģu tips kā fregate praktiski nepastāvēja, tam atdzimstot tikai Otrā pasaules kara laikā. Nosaukumu “fregate” dažādu valstu jūras spēki ir pielietojuši dažādiem kuģiem. Vienas valstis par fregatēm sauca pretzemūdeņu kuģus, kamēr citas ar šo nosaukumu apzīmēja visus kuģus, kas nebija kreiseri, korvetes vai kaujas kuģi. Fregate bija pa vidu starp korveti un iznīcinātājkuģi. Tā bija mazāka, ar vieglāku bruņojumu un mazāku ātrumu nekā iznīcinātājkuģis, bet lielāka par korveti.
Par mūsdienu fregates aizsākumu var uzskatīt vairākus Otrā pasaules kara konceptus, – Lielbritānija pieņēma bruņojumā pretgaisa aizsardzības fregati flotes vajadzībām, kas bija ar ievērojami mazāku ātrumu nekā kreiseri, Amerikas Savienoto Valstu (ASV) jūras spēkos tika izmantoti iznīcinātājkuģu pavadītāji (destroyer escorts) un patruļas fregates (patrol fregate). Beidzoties karam, vadāmo raķešu izmantošana padarīja mazāka izmēra kuģus kā fregates gandrīz tikpat kaujasspējīgus kā iznīcinātājkuģus vai kaujas kuģus. Līdz ar to fregate kļuva par vienu no finansiāli pieejamākajiem variantiem, kā valstis nodrošināja sev kaujasspējas vienā vai divos jūras karadarbības veidos.