1941. gadā E. Gārdnere devās uz Ņujorku apciemot māsu, kura bija precējusies ar fotogrāfu Lariju Taru (Larry Tarr). Viņš meiteni nofotografēja un fotogrāfiju izlika savas studijas skatlogā – tā atradās 5. avēnijā. To pamanīja studijas MGM talantu meklētājs Bernards Duhens (Barnard Duhan), un jau drīz ar E. Gārdneri sazinājās studijas pārstāvji, aicinot viņu uz tikšanos. Pēc provēm studijas boss Luijs B. Meijers (Louis B. Mayer) MGM Ņujorkas talantu departamentam nosūtīja telegrammu: “Viņa nemāk dziedāt, viņa nemāk tēlot, viņa nemāk runāt, viņa ir satriecoša!” E. Gārdnere noslēdza līgumu ar MGM un 1941. gadā devās uz Holivudu. E. Gārderes pirmais mājasdarbs bija atbrīvoties no izteiktā dienvidu akcenta, kā arī izpildīt visus norādījumus, kas jauno meiteni padarītu par zvaigzni MGM izpratnē (pozēt neskaitāmām fotogrāfijām, mainīt vizuālo stilu, apgūt labas uzvedības etiķeti utt.).
1941. gadā E. Gārdnere debitēja kino, taču viņas loma bija epizodiska, tāpat kā daudzas citas, kas sekoja nākamajos trīs gados, lielākoties B kategorijas lentēs. Slavu viņai atnesa Kitijas Kolinsas – femme fatale (liktenīgā sieviete) – loma melnbaltajā film noir “Slepkavas” (The Killers, režisors Roberts Sjodmaks, Robert Siodmak, 1946), kas veidota pēc Ernesta Hemingveja (Ernest Hemingway) stāsta motīviem. E. Hemingvejs, kuru iepriekš nebija pārliecinājušas viņa darbu ekranizācijas, sajūsmu neslēpa, tāpat arī kinokritiķi, un abi lomu atveidotāji – E. Gārdnere un debitants Bērts Lankasters (Burt Lancaster) – kļuva par zvaigznēm. Četrās kategorijās – arī par labāko režiju – filmu nominēja Amerikas Kinoakadēmijas (Academy of Motion Picture Arts and Sciences, AMPAS) balvām “Oskars” (Oscar), un 2008. gadā to iekļāva Nacionālajā filmu reģistrā.
E. Gārdnerei bija piemeklēts liktenīgās sievietes ampluā, un šo lomu viņa spēlēja daudzās filmās – arī “Reklāmisti” (The Hucksters, 1947), “Venēras pieskāriens” (One Touch of Venus, režisors Viljams A. Seiters, William A. Saiter, 1948), “Kukulis” (The Bribe, režisors Roberts Z. Leonards, Robert Z. Leonard, 1949), “Lielais grēcinieks” (The Great Sinner, režisors R. Sjodmaks, 1949; pēc Fjodora Dostojevska, Фёдор Михайлович Достоевский, darba “Spēlmanis”, Игрок, 1866, motīviem). Viņas alga no 50 dolāriem nedēļā bija paaugstinājusies līdz 1250 dolāriem nedēļā, studijā E. Gārdnerei bija iedalīta Normas Šīreres (Norma Shearer) bijusī ģērbtuve, kas norādīja uz aktrises jauno statusu MGM hierarhijā, par viņas lielā ekrāna partneriem kļuva studijas slavenākie aktieri, presē viņu dēvēja par “1948. gada Holivudas glamūrāko meiteni” un kādā no reklāmas kampaņām – par “pasaules skaistāko dzīvnieku”. Eiropā E. Gārdneri dēvēja par “mīlas dievieti”.