Piemineklim bija sešstūra plānojums, vairāklīmeņu postaments ar skulptūrām, obelisku un 1,3 hektārus liels baseins. Plastiskā kompozīcija bija trīsdaļīga, telpiski izvērsta, labi sabalansēta un stilistiski eklektiska. Mātes dzimtenes tēls (A. Gulbis, 10 m augsts) bija dinamisks, ar “plīvojošu” drapēriju – uzvaras karogu pēc autoru ieceres, kura ielokā figūras labajā rokā vajadzēja atrasties maza bērna figūrai kā miera un nākotnes simbolam; tas netika realizēts pēc Kultūras ministrijas mākslas ekspertu padomes rīkojuma. Skulptūrai bija veiksmīgs, vizuāli efektīgs siluets.

Piemineklis Padomju karavīriem – mātes dzimtenes tēls. Uzvaras parks, Rīga, 05.2011.
Fotogrāfs Didzis Grodzs. Avots: F/64 Photo Agency.
Otrā laukuma malā bija patētiski žestikulējošu trīs karavīru grupa (Ļ. Bukovskis, 7,5 metrus augsta) bruņucepurēs un ar automātiskajiem šaujamieročiem, veidota robustās, galēji vispārinātās, pat brutālās formās. Kontrastā ar tēlniecību bija slaidā un ļoti augstā obeliska forma, sastāvoša no piecām saistītām daļām, noslēgta ar spirālveidā izvietotām bronzas zvaigznēm, kas simbolizē piecus kara gadus. Pēc autoru ieceres obelisks bija daudznozīmīgs objekts – tas bija kā pēdējais sprādziens, salūts, vārpa, uzvaras ērģeles, sociālisma triumfs; vairums šo nozīmju ir nenolasāmas. Vizuāli obelisks bija Daugavas kreisā krasta centrālās daļas dominante. Padomju okupācijas laika tēlniecībā pastāvošajām klišejām vairāk atbilda kareivju grupa. Kopumā piemineklis apliecināja vēlā padomju okupācijas perioda ideoloģiskajai mākslai piemītošo saturisko tukšvārdību, pašmērķīgo patētiku, ko mēģināja kompensēt ar lokālai videi lieliem izmēriem un potenciālu iespēju pie tā organizēt rituālus un ceremonijas.
Līdz 23.08.2022. piemineklis bija saglabājies sākotnējā izskatā un sliktā tehniskajā stāvoklī. Obelisks tika remontēts pēc “Pērkoņkrusta” organizācijas biedru mēģinājuma to uzspridzināt 1997. gadā; ir bijuši vēl vairāki spridzināšanas mēģinājumi.