Traģēdija “Makbets” tapusi Viljama Šekspīra daiļrades brieduma posmā. Šī luga vairāk nekā jebkurš cits rakstnieka darbs sabalsojas ar sava laikmeta politiskajām aktualitātēm un saistīta ar Anglijas karaļa Džeimsa I (James I) nākšanu pie varas 1603. gadā. Jaunais monarhs, kurš jau pirms tam valdīja Skotijā kā Džeimss VI (James VI), bija Stjuartu dinastijas (House of Stuart) pārstāvis, Marijas I Stjuartes (Maria I Stuart) dēls. Laikā, kad viņš bija Skotijas karalis, savas attiecības ar Anglijas karalieni Elizabeti I (Elizabeth I) Džeimss VI veidoja piesardzīgi un pragmatiski, pat neraugoties uz to, ka viņa mātei Marijai I Stjuartei tika piespriests nāvessods. Tādējādi viņš radīja diplomātiskus priekšnoteikumus, lai kļūtu par Elizabetes I pēcteci. Tomēr viņa valdīšanas sākums Anglijā iezīmējās ar politiskiem nemieriem, tostarp 1605. gada novembra tā saukto pulvera sazvērestību (Gunpowder Plot), kas bija dumpīgu katoļu augstmaņu mēģinājums parlamenta sesijas laikā nonāvēt pareizticīgo karali un parlamenta locekļus, lai šī notikuma radīto politisko juku rezultātā katoļi varētu iegūt varu Anglijā. Sazvērestības vadoņi tika apcietināti un sodīti ar nāvi. Šie notikumi sasaucās ar sižeta risinājumu V. Šekspīra traģēdijā “Makbets”, kura pamatā bija 11. gs. vēstures liecībās balstīts vēstījums par nelikumīgu varas uzurpēšanas mēģinājumu Skotijā, kas tika apspiests ar angļu karaspēka atbalstu. Luga tādējādi atbalsoja svarīgas Džeimsa I laika aktualitātes, tostarp arī Anglijas un Skotijas interešu kopības apliecinājumu. V. Šekspīra ieinteresētību šī politiskā vēstījuma veidošanā izskaidro tas, ka jaunā karaļa valdīšanas sākums iezīmēja svarīgas pārmaiņas arī V. Šekspīra trupas statusā, kas pārtapa no “Lorda kambarkunga vīriem” (Lord Chamberlain’s Men) par “Karaļa vīriem” (King’s Men). Tas ansamblim Londonas teātru kopainā nozīmēja augstāko prestižu un ievērojamu atbalstu. Viens no šī novērtējuma cēloņiem bija V. Šekspīra pieaugošā autoritāte, jo 17. gs. sākumā viņš tika uzskatīts par Anglijas nozīmīgāko dramatiķi. Jaunais statuss radīja iespējas “Karaļa vīru” trupai uzstāties ne tikai “Globusa” (The Globe) teātrī, bet biežāk arī slēgtās telpās, tostarp augstmaņu mājās un karaļa pilī. Šis apstāklis rosināja dažas izmaiņas lugu uzbūvē, paredzot jaunu tehnisku un skatuves iespēju izmantojumu, kā arī ļāva piešķirt lielāku intimitāti un niansētību tēlu dialogiem. Par Džeimsa I gaumes ietekmētu faktoru tiek uzskatīts arī tas, ka V. Šekspīra “Makbets” apjoma ziņā ir viņa koncentrētākā traģēdija.