Zinātniskuma pratības attīstīšana bieži tiek akcentēta kā svarīgākais ieguvums no zinātnes mācīšanas skolā. Pirmkārt, ikviens izglītojamais iegūst zinātnē pamatotas zināšanas visās zinātņu jomās, kurās tiek balstītas skolu izglītības programmas. Tā ir iespēja sabiedrībā mazināt kognitīvo deficītu saistībā ar zinātni – radīt interesi par zinātni un zināšanas par pētniecības procesiem, veidot ieradumu patērēt zinātnisku saturu, pašam veikt pētījumus, izvērtēt zinātniska satura kvalitāti, veidot priekšstatu par sabiedrības ieguvumiem no zinātnes u. c. Otrkārt, zinātniskuma pratība tiek skatīta kā indivīda personīgais kapitāls. Tiek uzskatīts, ka zinātniski pratīgam indivīdam var būt iespējas strādāt labāk atalgotā profesijā, veidot veiksmīgāku karjeru un kopumā pilnvērtīgāk piedalīties sabiedrības ekonomiskajā dzīvē. Treškārt, zinātniskuma pratību pozicionē kā nepieciešamu elementu, lai sabiedrība varētu veiksmīgāk virzīties uz kopīgiem mērķiem. Tas saskan ar Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, UNESCO) redzējumu par zinātniskuma pratību kā līdzekli taisnīgākas, vienlīdzīgākas sabiedrības ilgstpējīgai attīstībai.
Būtisks ierobežojums zinātniskuma pratības visā tās daudzveidībā iekļaušanai (un līdz ar to – apguvei) skolu programmās ir tas, ka jebkurā izglītības standartā apjoma ierobežojumu dēļ iekļauj tikai daļu no zinātniskuma pratības elementiem. Šo elementu izvēle izglītības standartu plānošanā pārsvarā izriet no konkrētajā teritorijā dominējošām ekonomisko, sociālo, kultūras un citu politiku prioritātēm.