Mūsdienu Latvijas teritorijā līdz pat 19. gs. nogalei zemnieki valkāja taisnā diegā piegrieztos, tā dēvētos, tunikveida un cita piegriezuma kreklus, kas reizē bija gan veļas gabals, gan virsējā apģērba daļa.
Tradicionālais tautas tērpa krekls savu nozīmi un aktualitāti nav zaudējis arī mūsdienās. Pateicoties dziesmu un deju svētku un folkloras kustībai valstī, sabiedrības interesei par dzimtas saknēm un sava novada kultūras mantojumu, kā arī par sava novada tautas tērpu, tradicionālos taisnā diegā piegrieztos kreklus šuj un valkā daudzi gan pieaugušie, gan bērni.
19. gs. laikā tradicionālais tautas tērpa krekls, saglabājot taisnā diega piegriezumu, piedzīvo jauninājumus kreklu auduma izvēlē (ar 19. gs. 70. gadiem tradicionālam linu audumam papildus tiek lietots kokvilnas audums), no apkārtējiem, kaimiņos esošajiem reģioniem, tiek aizgūtas jaunas kreklu konstrukcijas, mainās kreklu rotājums (izšuvuma kompozīcija, diegi un krāsa), kā arī izpildījuma tehnikas (ieaudumi, izšuvumi, īpaši ar 19. gs. vidu notiek pāreja uz baltiem darbiem (izšuvumiem)).
Kreklu rotājums un izmantotās rokdarbu tehnikas ir vismainīgākā krekla izpildījuma daļa, ko ar 19. gs. otro pusi ļoti ietekmēja no Eiropas nākusī jaunā rokdarbu informācija.