Osuāriji ir pazīstami gan antīkajās kultūrās Tuvajos Austrumos, gan kristietībā – gan katolicismā, gan pareizticībā. Šī apbedījumu forma attīstījās vēlīnās Romas Impērijas laikā un tika lietota, lai apzīmētu īpašas urnas, lādes vai pat veselas telpas, kur glabāja mirušo kaulus pēc tam, kad ķermenis bija sadalījies. Agrajā kristietībā, vēl tās vajāšanas periodā, sākās mirušo apbedīšana, piemēram, Romas katakombās (Catacombe di Roma). Spilgti Romas katoļu tradīcijās veidotu osuāriju piemēri ir atrodami Francijā, Portugālē, Itālijā, Spānijā, Čehijā, Polijā. Lielākie jauno laiku osuāriji Rietumeiropā atrodas arī Pirmā pasaules kara kādreizējo kauju vietās.
Zināmākais un lielākais osuārijs Eiropā ir Parīzes katakombas (Catacombes de Paris), ko izveidoja 18. gs., strauji pieaugot Parīzes iedzīvotāju skaitam un līdz ar to arī mirstībai. Tiek lēsts, ka tajā glabājas ap 6 miljonu indivīdu mirstīgās atliekas. Parīzes katakombas ierīkotas laikā līdz 1788. gadam kādreizējās akmeņlauztuvēs pēc to slēgšanas pēc negadījumu sērijas 1774. un 1777. gadā. Uz katakombām tika transportēti arī vairāku 18. gs. beigās Parīzes slēgtajās kapsētās apbedīto kauli. Pateicoties Parīzes pazemes raktuvju pārzinim Luijam Etjēnam Erikāram de Tirī (Louis-Étienne Héricart de Thury) 19. gs. gaitā katakombās tika veikti labiekārtošanas darbi un ekspozīcijas izveide. Kopš 1874. gada Parīzes katakombas pieejamas publiskai apskatei.
Otrs lielākais osuārijs Eiropā ir Brno Svētā Jēkaba katedrāles osuārijs (Kostnice u sv. Jakuba) Čehijā. Tiek lēsts, ka tajā atrodas ap 50 000–60 000 indivīdu mirstīgās paliekas. Tas veidojies 17.–18. gs. Brno Svētā Jēkaba katedrāles kapsētas darbība 18. gs. tika apturēta epidēmiju un militāro konfliktu rezultātā lielā mirušo skaita dēļ. 2001. gadā tas tika jaunatklāts un publiskai apskatei pieejams kopš 2012. gada.
Sedlecas osuārijs (Kostnice v Sedlci) Kutna Horā Čehijā ir pēc apbedīto apjoma trešais lielākais osuārijs Eiropā, tiek lēsts ka tajā atrodas ap 40 000–50 000 indivīdu mirstīgās paliekas. Iespaidīgā mākslinieciskā iekārtojuma dēļ arī tas ir viens no zināmākajiem Eiropas osuārijiem. Sedlecas osuārijs atrodas arī Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, UNESCO) aizsardzībā (kā daļa no Kutna Horas vecpilsētas). Tas izveidojās pēc 14.–15. gs. mēra epidēmijām un husītu kariem. 15. gs. šajā vietā tika uzcelta baznīca ar osuāriju pagrabstāvā. 19. gs. 70. gados osuāriju sakārtoja Františeks Rints (František Rint). Sedlecas osuārijā redzama no kauliem izveidota lustra, galvaskausu virtenes, kaulu piramīdas, dažādi simboli.
Ceturtais zināmākais Eiropas osuārijs ir Kaulu kapela (Capela dos Ossos) Portugālē, Evorā, Svētā Franciska baznīcā (Igreja de São Francisco). Franciskāņu mūki osuāriju šajā vietā izveidoja 19. gs., un tajā atrodas ap 5000 indivīdu mirstīgās paliekas, kas pārvietotas no apkārtnes likvidētajām kapsētām. Osuārijs iekārtots barokālā, memento mori manierē.
Ievērojams ir arī San Bernardino alle Ossa baznīcas osuārijs Milānā, Itālijā. Šajā vietā jau 1210. gadā izveidota apbedījumu vieta. Osuārijs savu izskatu ieguvis vairāku pārbūvju rezultātā 17.–18. gs. Tā sienas, durvju ailas, kolonnas dekorētas ar galvaskausiem un kauliem rokoko manierē, bet uz griestiem 1695. gadā izveidota iespaidīga Sebastjāno Riči (Sebastiano Ricci) freska “Dvēseļu triumfs un lidojošie eņģeļi” (Trionfo di anime in un volo di angeli).
Ārpus Eiropas lielākais osuārijs atrodas Dienvidamerikā, Peru, Limā, Svētā Franciska bazilikā (Basílica y Convento de San Francisco), kur pazemes kapenēs atrodoties ap 70 000 indivīdu mirstīgās paliekas.