Profesionālā, radošā un sabiedriskā darbība 1932. gadā F. Milts pirmo reizi piedalījās izstādē, bet 1933.–1938. gadā izstādījās grupas “Zaļā vārna” skatēs. Gleznotājs pievērsās tā laika Latvijas mākslā īpaši veicinātajai lauku dzīves tematikai (“Tīrumā”, 30. gadu sākums; “Pie ratiņa”, 1935; “Mājup”, 1938). Kritikas ievērību guva glezna “Jūrnieks” (“Ermonists”, 1933) ar bravūrīgu ostmalas tipāžu. Brīvāks, pludinājumam līdzīgs triepiens valda pelēcinātajos laukskatos ar koku puduriem, ceļiem un ūdeņiem (“Pagalms”, 1935; “Rīts pie upes”, 1935; “Ainava ar kuģi”, 1936; “Ainava ar vējdzirnavām”, 1935–1939; “Rēzeknes ainava”, 1939). 40. gados F. Milts pievērsās pasteļglezniecībai, kurā fascinē netverami vieglais krītiņa pieskāriens (“Pašportrets”, 1940; “Puķes”, 1940; “Divi modeļi”, ap 1940; “Sēdošs modelis”, 1940). Kritiķiem viņa darbi pat raisīja asociācijas ar franču impresionista Edgara Degā (Edgar Degas) rotaļīgajām impresijām.

Fridrihs Milts. "Divi modeļi". Ap 1940. gadu.
Fotogrāfs Normunds Brasliņš. Avots: Latvijas Nacionālais mākslas muzejs.
Otrā Pasaules kara beigās 1944. gadā F. Milts ar ģimeni devās bēgļu gaitās no Liepājas ar vācu transporta kuģi uz Dancigu (mūsdienās Gdaņska, Polija) un 1945.–1951. gadā dzīvoja bēgļu nometnē Lībekā britu zonā. 1949. gadā piedalījās Starptautiskās bēgļu aprūpes organizācijas (International Refugee Organisation, IRO) rīkotajās Bēgļu mākslas izstādēs Amsterdamā, Hāgā un Parīzē. 1951. gadā F. Milts pārceļoja uz ASV, apmetās uz dzīvi Ņujorkā un strādāja par “superu” jeb mājas uzraugu Elles ķēķa rajonā Manhetenā. Viņa darbnīca kļuva par leģendāru latviešu radošās bohēmas vietu, kur nereti tikās vairāk nekā trīsdesmit ciemiņi, to vidū dzejnieki Linards Tauns, Gunārs Saliņš, Jānis Krēsliņš, kā arī jaunās paaudzes gleznotāji Edvīns Strautmanis un Sigurds Vīdzirkste.
1954. gadā Ņujorkas latviešu mākslinieki nodibināja grupu, ko F. Milts vadīja no 1955. gada līdz 50. gadu beigām un 1983.–1991. gadā. 1957. gadā kopā ar Augustu Annusu, Jāni Gaili un Mārtiņu Krūmiņu sarīkoja četru mākslinieku izstādi 4 Art Exhibition Klīvlendā, sākot turneju pa trīsdesmit septiņām ASV un Kanādas pilsētām. Pēdējā izstāde notika 1966. gadā Stokholmā, Zviedrijā.
Salīdzinājumā ar Latvijas posma manierīgi smalko estētismu, aiz okeāna F. Milta daiļrade spēcīgi izmainījās, pavēršoties formu vienkāršojuma virzienā. Kādu laiku viņu saistīja Anrī Matisa (Henri Matisse), Amedeo Modiļjani (Amedeo Modigliani), Žorža Braka (Georges Braque) glezniecība, laikmetīgā meksikāņu māksla, spēcīgi iespaidoja novatoriskajās Ņujorkas galerijās redzētais. Eksperimentējot ar dažādām formas deformācijām, viņa rokraksts kļuva emocionāli nervozs ar izteiktu improvizāciju (“Zilganpelēkais portrets”, 50./60. gadu mija). Neraugoties uz mājas pārvaldnieka slodzi, F. Milts gleznoja intensīvi un zīmēja katru dienu, “lai aci un roku turētu kārtībā”.
1967. gadā pavērsienu uz temperamentīgu krāsainību F. Milta glezniecībā izraisīja Meksikas ceļojums, kas paletē ienesa dzelteno, sarkano un oranžo, iemūžinot kvēlās saules gaismas sakaitēto atmosfēru. Vairākkārt gleznoti izteiksmīgie meksikāņu tipāži (“Vīrs ar pīpi”, ap 1967.–1970. gadu; “Meksikānis”, ap 1971. gadu) un ainavas ar melnu kontūru savaldītām oranžām klintīm (“Smilšu kalni Meksikā”, 1968). Ekspresīvajā kompozīcijā “Cūkas” (1967) spoži sarkana saule apspīd tumšus cūku siluetus un Vidzemes riju pamalē. Pakāpeniski F. Milts atgriezās pie harmonijas, sievietes atveidojuma lakoniskajā stilizācijā, izceļot siluetu, līniju, ritmiku un izteiksmes minimālismu (“Sēdošs akts”, 1971; “Sievietes ar sauli”, 1970).

Fridrihs Milts. "Sievietes ar sauli”. 1970. gads.
Fotogrāfs Normunds Brasliņš. Avots: Filipa Kļaviņa privātkolekcija.
Palaikam viņš gleznoja konstruktīvi būvētas, smagnējas klusās dabas ar augļiem un pudelēm, ainavas ar ostas ūdeņiem, taču īpašu vietu ieņēma Ņujorkas augstceltņu cikls, gleznots skatījumā no augšas. 1963. gadā Anšlavs Eglītis sajūsminājās, ka Manhetenas debesskrāpjus “varēja gleznot reālists un arī galējs abstraktais ekspresionists, jo namu masīvu gaismēnām izraibinātie sačupojumi tieši risināja visādas abstraktas vīzijas.” Kompozīcijā “Manhetena” (ap 1975. gadu) radīts ģeometrizēti stilizēts Ņujorkas centra tēls, bet 1988. gada ainavu virkne atklāj fascinējošā debesskrāpju pūžņa glezniecisku kvintesenci.

Fridrihs Milts. "Manhetena". Ap 1975. gadu.
Fotogrāfs Normunds Brasliņš. Avots: Filipa Kļaviņa privātkolekcija.
F. Milta darbi atrodas Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā un privātās kolekcijās Latvijā un ASV.