P. Almodovars audzis četru bērnu ģimenē – viņam ir divas māsas un jaunākais brālis Agustīns Almodovars (Agustín Almodóvar), kurš vēlāk kļuva par P. Almodovaru filmu producentu. Viņa tēvs Antonio Almodovars (Antonio Almodóvar) bija vīna tirgotājs, māte Fransiska Kavaljero (Francisca Caballero) piepelnījās, palīdzot rakstīt vēstules kaimiņiem – analfabētiem. P. Almadovars filmējis savu māti epizodiskās lomās vairākās filmās, piemēram, “Sievietes uz nervu sabrukuma robežas” (Mujeres al borde de un ataque de “nervios”, 1988); “Kika” (Kika, 1993).
Astoņu gadu vecumā P. Almodovars tika nosūtīts mācīties katoļu internātskolā Kaseresā, kur pārcēlās arī viņa ģimene. Neskatoties uz vecāku vēlmi redzēt P. Almodovaru par profesionālu garīdznieku, viņš aizrāvās ar kino un vēlējās apgūt filmu veidošanu. 1967. gadā P. Almodovars devās uz Madridi, kur sāka strādāt dažādos darbos, turpinot interesēties par filmu veidošanu un apgūt to pašmācības ceļā. Ilgu laiku P. Almodovars strādāja par asistentu kompānijā Telefonica. Par savu pirmo algu viņš iegādājās Super 8 formāta kino kameru un sāka eksperimentēt ar amatierfilmiņu veidošanu. 70. gadu beigās viņš savas īsfilmas sāka izrādīt dažādos Madrides naktsklubos – vidē, kurai atbilda P. Almodovara darbu erotiskie sižeti un provokatīvie nosaukumi, piemēram, “Divas ielenes, vai mīlasstāsts, kas beidzas ar kāzām” (Dos putas, o, Historia de amor que termina en boda; Two Whores, or, A Love Story that Ends in Marriage, 1974). Arī P. Almodovara pirmā pilnmetrāža filma “Izdrāz, izdrāz, izdrāz mani, Tim” (Folle, folle, fólleme, Tim, 1978) tapa kā neatkarīgs, eksperimentāls projekts.
P. Almodovara daudzveidīgie radošās pašizpausmes meklējumi kulminēja 70.–80. gadu mijā, kad pēc Spānijas diktatora Francisko Franko (Francisco Franco) režīma beigām tajā uzplauka alternatīvās kultūras strāvojums La Movida Madrileña. P. Almadovars darbojās kā aktieris teātra trupā Los Goliardo, kur iepazinās arī aktrisi Karmenu Mauru (Carmen Maura), kura vēlāk kļuva par galveno lomu tēlotāju vairākās P. Almodovara filmās. Viņš veidoja arī publikācijas, t. sk. komiksus, dažādiem Spānijas izdevumiem (piemēram, El País), kā arī rakstīja stāstus. P. Almodovars aizrāvās arī ar glamroka (glam rock) kultūru, uzstājās muzikālā duetā kopā ar Fabio Maknamaru (Fabio McNamara), kurš filmējās arī P. Almodovara debijas filmā “Pepī, Lusī, Boma un citas meičas” (Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón, 1980) un citās.