Nozīmīga institūcija, kas nodarbojas ar vispārīgās pedagoģijas problēmu pētniecību, ir Eiropas izglītības pētniecības asociācija (European Educational Research Association, EERA), kas ikgadējā Eiropas konferencē izglītības pētniecībai (European Conference on Educational Research, ECER) strādā pie pedagoģijas vēstures un pedagoģijas zinātnes metodoloģijas izpētes 32 tēmās: piemēram, mācīšanās un mācīšana (didaktika), izglītības kvalitāte, izglītības filozofija, izglītības socioloģija, mediju pedagoģija. Pedagoģiskās antropoloģijas problemātiku pēta, piemēram, Bērnu identitātes un pilsonības Eiropas asociācija (Children's Identity & Citizenship European Association, CiCea), kas kopš 2005. gada izdod šai tematikai veltītu žurnālu Citizenship Teaching and Learning. Nozīmīga zinātniskās izpētes institūcija kopš 1978. gada ir Starptautiskā Ikgadējā konference izglītības vēsturē (International Standing Conference for the History of Education, ISCHE), kas veicina pētījumus vispārīgajā pedagoģijā, veido izpratni par izglītības attīstību, sekmē starptautiskos kontaktus starp pasaules kontinentiem un reģioniem ‒ Ziemeļameriku, Dienvidameriku, Āfriku, Austrāliju un Āziju ‒, ideju apmaiņu un sadarbību to pētnieku vidū, kuri izglītības vēsturi uzskata par savu zinātnisko interesi.
Pētniecība vispārīgajā pedagoģijā tradicionāli notiek Eiropas universitātēs, piemēram, Hamburgas Universitātē (Universität Hamburg) Vācijā, kurā šīs apakšnozares pētniecību pārstāv Hanss Kristofs Kollers (Hans-Christoph Koller) u. c.; Izglītības pētniecības institūtā (Institut für Erziehungswissenschaften), ko vada profesors Marčelo Karuzo (Marcelo Caruso), pie Berlīnes Humbolta universitātes (Humboldt-Universität zu Berlin) Vācijā; Izglītības institūtā (Institute of Education) pie Londonas Universitātes (University of London) Lielbritānijā; Starptautiskās izglītības un didaktikas institūtā (Institutionen för pedagogik och didaktik) pie Stokholmas Universitātes (Stockholms universitet) Zviedrijā; Izglītības zinātņu institūtā (Institute of Education Sciences) pie ASV Izglītības Departamenta Ņujorkā un Vašingtonā. Lēvenes Katoļu universitātē (Katholieke Universiteit Leuven) Beļģijā profesori Pols Smeijerss (Paul Smeyers) un Marks Depāpe (Marc Depaepe) vada izglītības filozofijas un vēstures pētnieku apvienību, kuras ietvaros sadarbojas Eiropas un ASV pētnieki, katru gadu tiekoties starptautiskā konferencē.