1950.–1987. gads 1949. gadā B. Deivisa pārtrauca līgumsaistības ar Warner Bros., un producents Derils F. Zanuks, (Darryl F. Zanuck) viņai piedāvāja teātra dīvas Margo Čeningas lomu drāmā “Viss par Ievu” (All About Eve, 1950, rež. Džozefs L. Mankevičs, Joseph L. Mankiewicz). Par darbu B. Deivisa tika atzīta par labāko aktrisi Kannu kinofestivālā (Festival de Cannes), un viņa savus plaukstu un pēdu nospiedumus atstāja pie Graumana Ķīniešu teātra (Grauman`s Chinese Theatre). Filmu “Viss par Ievu” izvirzīja rekordlielam balvas “Oskars” nomināciju skaitam (14); tā saņēma sešas un ir atzīta par vienu no kino vēstures nozīmīgākajām filmām, kas bieži citēta, piemēram, Pedro Almodovara (Pedro Almodóvar) filmas “Viss par manu māti” (Todo sobre mi madre, All About My Mother, 1999) nosaukumā un notikumos.
No kreisās: Anna Bakstere (Anne Baxter), Beta Deivisa, Merilina Monro (Marilyn Monroe), Džordžs Sanderss (George Sanders) filmā “Viss par Ievu”. 1950. gads.
Avots: Ann Ronan Pictures/Print Collector/Getty Images, 463923971.
Aktrises vecums un karjera ir tēmas arī drāmā “Zvaigzne” (The Star, 1952, rež. Stjuarts Heislers, Stuart Heisler). B. Deivisa vēlreiz atveidoja karalieni Elizabeti I filmā “Karaliene jaunava” (The Virgin Queen, 1955, rež. Henrijs Kosters, Henry Koster). Sākot ar 1956. gadu, aktrise filmējās televīzijas (TV) projektos.
Pēc galvenās lomas Frenka Kapras (Frank Capra) komēdijas “Lēdija uz dienu” (Lady for a Day, 1933) jaunajā ekranizācijā “Pilna kabata brīnumu” (Pocketful of Miracles, 1961) B. Deivisa piekrita nospēlēt titullomu psiholoģiskajā drāmā “Kas notika ar mazulīti Džeinu?” (What Ever Happened to Baby Jane, 1962, rež. Roberts Oldričs, Robert Aldrich). B. Deivisas ekrāna partnere bija Džoana Kroforda (Joan Crawford), un abas jau gadiem neslēpa savstarpējo nepatiku, kas ideāli atbilda scenārijam – galvenās varones māsas ienīst viena otru. Seriāls “Naids” (Feud, 2017, ar Sūzenu Sarandonu, Susan Sarandon, un Džesiku Lānžu, Jessica Lange) aktrišu attiecības un šīs filmas tapšanu atklāj ar popkultūras uzslāņojumu.
B. Deivisa ir piedalījusies TV seriālos “Perijs Meisons” (Perry Mason, 1957–1966), “Virdžīnietis” (The Virginian, 1962–1971).
Ironizējot par savu noslodzi, 1962. gada oktobrī izdevumā Hollywood Reporter viņa publicēja sludinājumu: “Trīs bērnu (10, 11 un 15) māte, šķirtene. Amerikāniete. 30 gadu pieredze kā aktrisei kinofilmās. Kustīga un daudz laipnāka, nekā apgalvo baumotāji. Meklē pastāvīgu darbu Holivudā. (Ir strādājusi Brodvejā.)”
Pēc krimināldrāmas “Dubultniece” (Dark Ringer, 1964, rež. P. Henrīds, Paul Henreid) B. Deivisa piekrita vēlreiz strādāt ar R. Oldriču. Psiholoģisko trilleri “Kuš... kuš, jaukā Šarlote” (Hush...Hush, Sweet Charlotte, 1964) viņš bija iecerējis kā B. Deivisas un Dž. Krofordas nākamo filmu, taču Dž. Kroforda
i domāto lomu nospēlēja O. de Hevilenda. Filmā piedalījās arī Holivudas leģendas Mērija Astore (Mary Astor), Džozefs Kotens (Joseph Cotten), Agnese Mūrheda (Agnes Moorehead).
B. Deivisa filmējās arī Lielbritānijā – arī spriedzes filmā “Auklīte” (The Nanny, 1965, rež. Sets Holts, Seth Holt) – un atgriezās teātrī. Viņa bija viena no piecām aktrisēm, kura Ņujorkā, sēžot uz skatuves, skatītāju aplausu pavadījumā stāstīja par savu karjeru (Great Ladies of the American Cinema). Līdzīgi pasākumi notika Austrālijā un Lielbritānijā (Bette Davis in Person and on Film).
1977. gadā B. Deivisa kļuva par pirmo sievieti, kuru godināja Amerikas Kino institūts (American Film Institute). Pasākumu translēja TV, un pēc tā B. Deivisa atkal saņēma piedāvājumus strādāt: filmējās filmās “Nāve uz Nīlas” (Death on the Nile, 1978, rež. Džons Gilermins, John Guillermin), “Svešinieces: Stāsts par māti un meitu” (Strangers: The Story of a Mother and Daughter, 1979, rež. Miltons Katselas, Milton Katselas; par šo filmu B. Deivisa saņēma Emmy balvu), “Baltā mamma” (White Mama, 1980, rež. Džekijs Kūpers, Jackie Cooper), “Ģimenes atkalapvienošanās” (Family Renunion, 1981, rež. Fīlders Kuks, Fielder Cook; filmā piedalījās arī B. Deivisas mazdēls Dž. Ešlijs Haimens, J. Ashley Hyman), TV filmā “Mazā Glorija... Beidzot laimīga” (Little Gloria... Happy at Last, 1982, rež. Variss Huseins, Waris Hussein), kā arī divos Volta Disneja (Walt Disney) studijas projektos.
1983. gadā B. Deivisai pasniedza 1977. gadā iedibināto balvu “Sieviete kino” (Women in Film). Viņas priekšpēdējā loma ir drāmā “Augusta vaļi” (The Whales of August, 1987, rež. Lindsijs Andersons, Lindsay Anderson), kurā piedalās arī mēmā kino zvaigzne Liliāna Giša (Lillian Gish).