M. Fičīno raksturo domāšana citātos un domātā (nevis rakstītā) domāšana, iedomājot priekštečus pēcteču domātajā (uzskatāmi tas redzams darbā “Mozus un Platona saskaņa, Concordia Mosis et Platonis, 1487). Šādā veidā viņš sintezē neoplatonisma optikā skatīto Platonu un kristietību un izveido renesanses kristietisko neoplatonismu. Kristietībai raksturīgais hierarhiskums tiek savietots ar neoplatonisma skatījumu uz esošo kā noteiktiem slāņiem jeb pakāpēm. Esošā uzbūve – Dievs, eņģeļi, dvēsele, kvalitāte, matērija; citā versijā – Dievs, prāts, dvēsele, daba, matērija (Deus, mens/intellectus, anima, natura, materia). Viss esošais pastāv saķēdējumā (catena aurea) un savstarpējā proporcionētībā. Šādi iespējams aplūkot vienā (vienotā) un daudzā (daudzējādā) attiecības un to, ka ikvienu raksturo arī pašattiecības. Savukārt vienais saskaņā ar kristietisko platonismu ir bezgalīgais skaistums, absolūtā, atraisošā gaisma (infinita pulchritudo, lumen absolutissimus). Dvēsele ir pa vidu (in medio), saistošais (copula, modus) ar visu pārējo. Dvēsele ir gan “gara logoss” jeb λόγος νοῦς, logos nūs, gan Dieva notēls (imago Dei). Tā ir uz robežas jeb apvāršņa (in horizonte) un šādi nodrošina cilvēka cieņu (dignitas hominis). Ar dvēseli sajūgtā mīlestība nodrošina pievēršanu, atgriešanu (conversio, reductio) izvērsošā un saistošā darbībā.
M. Fičīno pārinterpretēja Platona tekstā “Faidrs” (Φαῖδρος, Phaidros) esošo neprāta (“mānijas”) skaidrojumu (Phaedr. 244a–265b). Platons aprakstīja profētisko (pravietisko), mistērisko un mīlestības aizrautību, kas ir dievu pārziņā, un “poētisko” neprātu, kas ir mūzu ziņā. Savukārt M. Fičīno izklāstu sāka ar poētisko “neprātu”, kas ir no Dieva, un mīlestību, nevairoties no homoerotiskām toņkārtām. No Platona teksta “Faidrs” ir atvedināms arī nojēgums par dvēseles iejūgu (ὄχημα τῆς ψυχῆς (ochēma tēs psychēs), vehiculum animae), kura skaidrojumā M. Fičīno norāda, ka viens no zirgiem (imaginācija, daba, “apetīte”) ir sliktāks, bet ne substancionālā nozīmē. Dvēsele ir ne tikai dvēseles idejas attēls, bet arī pirmtēls, tai raksturīga kustība un dzīvība, nodrošinot līdzdalību esošajā.
Ar savulaik ārkārtīgi populāro darbu “Par dzīvi” M. Fičīno nostiprināja filozofiski medicīnisko diaitētiku (mācību par dzīvesveidu). Viņš Eiropā pirmais pievērsās intelektuāļu veselības izpētei un praktiskai tās nodrošināšanai, kā arī sekmēja melanholijas diskursa uzplaukumu, kas vainagojās Roberta Bērtona (Robert Burton) traktātā “Melanholijas anatomija” (The Anatomy of Melancholy, 1621).