Zinību jomā K. Salutati iestājās par pragmatisku, praktisku zinātni (scientia operativa) un politiski pilsonisko humānismu (angļu civic humanism, vācu Bürgerhumanismus). Darbā “Par likumu un medicīnas lieliskumu” viņš deva priekšroku jurisprudencei, jo zinātņu un politikas jomā galvenais mērķis ir kopīgais labums, un turpināja itāļu humānistiem raksturīgo skeptiskumu pret dabzinīgajām disciplīnām, dabaszinātnēm. K. Salutati iestājās par pasaulīgu, darbīgu dzīvi (vita activa), nevis kontemplatīvu dzīvesveidu (vita contemplativa), kuru vēlāk uzsvēra florencietis Marsīlio Fičīno (Marsilio Ficino). K. Salutati skatījumā cilvēks kā ētisku un politisku lēmumu autors, īstenojot labo, ir cienījamāks zinību objekts par vērojumiem un dabas pētīšanu. Viņam vēl nav raksturīga antimonastiska vai nekristietiska ievirze pasaulīgās un reliģiozās dzīves traktējumā. K. Salutati pieļāva, ka gādība par ģimeni, draugiem, pilsētu (komūnu) ir dievtīkama nodarbe, tomēr priekšroku deva humanitas izkopšanai, nodrošinot gudrību (sapientia) un valodprasmību (eloquentia). Sabalsojoties ar Dž. Bokačo darbu “Par tautu dievu ģenealoģiju” (De genealogia deorum gentilium, 1360), K. Salutati darbā par Hēraklu demonstrēja nekristietiskās patiesības iespējamību un pieņemšanu. K. Salutati tiecās pārvarēt viduslaiku hronikām raksturīgo, kā arī kristietības mitoloģizēto vēsturi, atsaucoties uz paaudzēs pārmantoto un avotpētniecību. Darbā par likteni un veiksmi K. Salutati izvērsa problemātiku, kas kļuva par noturīgu renesanses filozofijas tematu. Piecas grāmatas bija veidotas daļēji kā dialogs, daļēji kā antīko un sholastisko tekstu interpretācija, salāgojot filozofisko un teoloģisko skatījumu. Vēstuļu formā sacerētajā darbā “Par tirānu” K. Salutati iztirzāja pārvaldības jautājumus un pamatoja tautas tiesības sacelties un gāzt tirānu, kas laupa tās brīvību.