Avīze iznāca Rīgā no 16.12.1988. līdz 07.04.1992., no 06.01.1999. reizi nedēļā latviešu un krievu valodā. 07.10.1988., dienu pirms LTF dibināšanas kongresa, Latvijas Padomju Sociālistiskās Republikas (LPSR) Rakstnieku savienība un LTF koordinācijas centrs izdeva A4 formāta četru lappušu informācijas lapu ar nosaukumu “Atmoda”, tāpat LTF turpināja izdot informācijas biļetenu ar šādu nosaukumu (1992–1994). No 12.05.1989. krievu izdevumam bija atsevišķa redakcija, no 28.05.1990. līdz 11.1992. tas iznāca ar nosaukumu “Baltijskoe vremja”. Vienreiz mēnesī izdeva Awakening angļu valodā (1989–1992). Laikraksts nāca klajā A3 formātā, sākotnēji uz četrām, vēlāk uz astoņām lappusēm. No 1989. gada vasaras latviešu izdevums bija uz 16 lappusēm. Laikraksts “Atmoda” bija LTF kā masveidīgās organizācijas plašā politiskā spektra daudzveidīgo strāvojumu komunikācijas forums, neatkarības un demokrātijas atjaunošanas kustības intelektuālais virzītājs un izšķiroši nozīmīgs LTF propagandas un aģitācijas izdevums, sevišķi pirmsvēlēšanu laikā. Tā kā avīzes galveno redaktoru iecēla LTF kongress, tas nodrošināja lielāku gan tās ārējo (iepretī padomju iestādēm), gan iekšējo preses brīvību (redakcionālo autonomiju jeb neatkarību no LTF priekšsēdētāja un valdes kā izdevēja priekšstāvjiem un patstāvīgu redakcionālo politiku). Šā principa iedibināšana mūsdienu Latvijas presē lielā mērā bija galvenās redaktores Elitas Veidemanes nopelns, kuru pirmoreiz amatā apstiprināja LTF 2. kongress (1989), tāpat kā Alekseju Grigorjevu par “Baltijskoe vremja” galveno redaktoru. Angļu izdevuma redaktore – Sarma Dindzāne. Saturiski un vizuāli “Atmoda” tika veidots kā tipisks propagandas izdevums ar gariem rakstiem un intervijām par politiskām un vēstures (t. s. balto plankumu) tēmām, dokumentu publikācijām un sēžu atreferējumiem, ziņu pasniegšanā stilistiski nenodalot faktus no autoru un redakcionālā viedokļa. Tomēr tā bija arī informācijas ziņā kvalitatīvāka, brīvdomīgāka, dzīvāka un radošāka nekā līdzšinējie preses izdevumi, arī izklaidē un lasītāju vēstuļu sadaļā. Vienlaikus avīze bija labi strukturēta, pārskatāma, ar modernu dizainu, pirmoreiz Latvijas presē izmantojot datorsalikumu (1989). No paša sākuma “Atmoda” tika veidota kā mediju uzņēmums ar savu kontu bankā un spēcīgu reklāmas daļu, kas tolaik bija jaunums. Tika noorganizēta arī laikraksta pārdošana ielās, izmantojot avīžu zēnus.