H. Dornam ir būtisks veikums divos žanros.
Savas darbības laikā viņš aktīvi popularizēja kopš 19. gs. sākuma Eiropas vācu pilsoniskajā vidē uzplaukušo līdertāfela tradīciju. Viens no tās piemēriem ir Rīgā sacerētā dziesma “Stāv priede vientuļi ziemeļos” (Ein Fichtenbaum steht einsam im Norden, 1838) četrām vīru balsīm ar Heinriha Heines (Heinrich Heine) dzeju. Virkne kompozīciju ir ar patriotisku vai vīru brālībai veltītu saturu: “Dziesmas slavinājums” (Lob des Gesanges astoņbalsīgam vīru korim, 1836), “Dievs vāciešus neatstāj” (Gott verlässt die Deutschen nicht, 1848), “Vilhelma dziesma” (Das Wilhelmslied, 1866) u. c. Sevišķi iecienītas savā laikā bija H. Dorna humoristiskās dziesmas. Rīgas līdertāfela 50 gadu jubilejai (1883) izdotajā krājumā iekļautā dziesma “Publiskā mācība” (Oeffentlicher Unterricht op. 40 Nr. 2, 1846) ar Augusta Heinriha Hofmaņa fon Fallerslēbena (August Heinrich Hoffmann von Fallersleben) vārdiem atklāja satīriskās krāsas komponista daiļradē: donna Elvīra stāv naktī pie loga un vaicā, kam būs laupīt viņas mieru (autors izmanto motīvu no Volfganga Amadeja Mocarta, Wolfgang Amadeus Mozart, operas “Dons Žuans”, Don Giovanni, 2. cēliena terceta), taču “izglītotā” publika viņu skaļi koriģē jautājumā ietverto lingvistisko nianšu dēļ; beigās palīgā atsteigusies policija arī nevar tikt galā ar gramatikas smalkumiem. Katras strofas sākumā komponists ironiski norādījis vīru balsīm dziedāt schmelzando, t. i., “it kā izkūstot” (vācu vārds schmelzen te zobgalīgi savīts ar itāļu valodas galotni). Vairākas savas dziesmas H. Dorns nosaucis par albumlapiņām (Stammbuch-Blätter), norādot uz šo kompozīciju it kā nepretenciozo raksturu.
Līdzās dziesmām H. Dorna daiļradē nozīmīgu vietu ieņem sacerējumi muzikālajam teātrim. To vidū ir komiskās operas “Rolanda ieroču nesēji” (ar paša libretu, 1826), “Parīzes tiesnesis” (Der Schöffe von Paris, 1838), “Viena diena Krievijā” (Ein Tag in Rußland, 1856) un “Ziņnesis no Pirnas” (Der Botenläufer von Pirna, 1863), romantiskā opera “Anglijas karogs” (Das Banner von England, 1841) un pieccēlienu opera “Nībelungi” (Die Nibelungen, 1854). Rīgā komponēto operu “Parīzes tiesnesis” (uzvesta 01.11.1838. pēc Jūlija kalendāra) iestudēja tobrīd jaunais R. Vāgners.
Līdzās kompozīcijai H. Dorns daudz darbojās kā mūzikas publicists. Viņa rakstītās recenzijas, kas bieži bija ironiskas, joprojām ir vērtīgs mūzikas vēstures avots. No Baltijas skatupunkta īpaši nozīmīgs ir H. Dorna veikums R. Šūmaņa vadītajā laikrakstā Neue Zeitschrift für Musik (1834–1844), kur atrodami daudzi viņa ziņojumi par mūzikas dzīvi Rīgā.