Ogles zīmējumos T. Ūders emocionāli spēkpilni tēlo zemnieku un zvejnieku ikdienu, 1905. gada revolūcijas tematiku un mītisko pasaku un teiku pasauli. Ogles zīmējumu objektīvā struktūra ļauj piedzīvot simbolismam raksturīgas subjektīvās sajūtas. Darbos neoromantisma impulsi saplūst ar simbolismu un reālismu vienotā “reālā simbolisma” koncepcijā. Kolorēto ogles zīmējumu enerģētika un vizuālo elementu pārklāšanās rada maģiskām zīmēm piesātinātu lauku, kurā reālistiski zīmējumi pārtop unikālās simboliskās zīmēs.
Lai interpretētu 1905. gada revolūcijas tēmas, daudzpusīgi ir izmantoti kristietības tradīcijās sakņoti universāli tēli un sižeti, piemēram, darbos: “Ikdiena” (“Mūros”, ap 1914, Valmieras muzejs), “Kristus” (1907/1909, Latvijas Nacionālais mākslas muzejs, LNMM), “Nāve” (“Miers”, ap 1910, LNMM), “Drāma” (“Vecums”, 1908/1909, LNMM). Šie simboliski netiešā vizuālajā vēstījumā lietotie sižeti un tēli vēlāk kļuva par zināmiem paraugiem 1905. gada revolūcijas tēmas interpretācijā latviešu mākslā.
Raupjiem ogles vilcieniem zīmētās arāju, celmu lauzēju, nastu nesēju, zvejnieku, jātnieku un arī dzīvnieku figūras kompozīcijās ir tuvinātas priekšplānam, uzsvērti tās palielinot pret zemo horizonta fonu. Līdz ar to tēli ainavā vai arī iekštelpā iegūst viengabalaini spēcīgas un smagnēji lēnas, jēgpilnas rituālas darbības raksturu. To kustības strauji raisās virzienā uz dziļumu, ko izceļ atvērtas durvis vai logs, ja tā ir telpa, vai tāls (ļoti augsts vai pretēji – zems) horizonts – ja ainava. Šādi raksturīgākie darbi ir, piemēram, “Stiprākā tiesības” (“Vīrs iejūdz zirgu”, ap 1909, LNMM), “Jūrmalā” (“Pie jūras”, 1908/1909, LNMM), “Sveicinājums” (ap 1911, LNMM), “Rīts” (“Kāju āvēji”, 1907/1908, LNMM),“Zvejnieki” (1910/1912, LNMM), “Uguns zvans” (“Ugunsgrēks”, 1910, LNMM). Pirmatnējs spēks uzvirmo kompozīcijās, kur šķēršļus pārvar vērsis un zirgs, piemēram, “Sētai cauri” (“Bullītis lauž sētu”, 1910, privātā kolekcijā), “Kumeļš” (“Sētai pāri”, 1910, LNMM), vai arī trakulīgs jātnieks (“Pats jāj savu kumeliņu”, 1910/1911, LNMM). T. Ūdera darbiem piemīt dziļš tautiskums, ko apstiprina mākslinieka darbu pamatīgums un nopietnība, neatstājot vietu artistiskam vieglumam. Dramatisku spriedzi raisa plaši pazīstamais zīmējums “Diendusā” (ap 1910, LNMM) – vīrs un sieva atpūtā –, kur aizmigusī sieva un jūras horizonts fonā “lauž” trauksmainā kustībā attēloto guļošā vīrieša figūru. Nozīmīgu mākslinieka daiļrades daļu veido zīmējumi ar reliģiskas un filozofiskas simbolikas ievirzi, piemēram, “Tas cilvēka dēls” (1907/1908, LNMM), “Ticība” (1907, LNMM) un sarkasma piesātinātā vergošana “zelta teļam” darbā “Ikdiena” (“Zelta teļš”, ap 1908, LNMM). Neparasts, mistikas piesātināts daudzpusīgs mākslinieciskais vēstījums raksturo zīmējumus “Zirga nobīlis” (ap 1909, LNMM), “Mēnesserdzīgā” (1914, LNMM), “Veci laiki” (Senatnes atliekas, 1914, LNMM), “Saucēja zvaniņš” (“Teiksma”, 1907/1908, Valmieras muzejs), “Krusta ceļš” (ap 1909, LNMM), “Vientulis un vārna” (1909–1910, LNMM), “Mākslinieka nāve” (1914, LNMM). T. Ūderu visu mūžu saistīja jūras viļņi, to regulārās kustības noslēpuma mainīgā spēle, lai izprastu viļņu spēju virzīties turp un atpakaļ, no vienas puses uz otru. Šādas spēku pārnesošas svārstības viņš centies atklāt vairākos ogles zīmējumā “Pusdienas brīze” (“Launaga brīze”, “Dūmakaina diena”, ap 1908. Tukuma muzejs) u. c.
Kā nozīmīgākās eļļas tehnikas gleznas jāmin “Pašportrets ar Rubensu” (ap 1910, Valmieras muzejs), kas ilustrē meistara estētiskos uzskatus. Sevi T. Ūders gleznojis kā enerģisku un optimistisku cilvēku pretstatā rezignēti vērojošajam flāmu gleznotājam. No citu žanru gleznojumiem nozīmīgāko vidū jāmin tematiskā kompozīcija “Celmu laušana” (ap 1910, LNMM), saules gaismas krāsziedā izsmalcināti gleznotais akts “Jūrmalā” (ap 1910, LNMM), kā arī apcerīgais “Mākslinieka kundzes portrets” (1909, Valmieras Muzejs) un krāsziedā tumsinātā smaga ikdienas darba aina “Dzirnavnieks” (“Slūžas”, 1910. Tukuma Muzejs).