Latvijas tēlniecības vēsturei nozīmīgi ir tēlnieces veidotie portreti: “Komponists Imants Kalniņš” (bronza, 1983, Cēsu vēstures un mākslas muzejs), “Igauņu tēlnieks Riho Kulds” (bronza, 1972, Latvijas Mākslinieku savienības muzejs), “Rakstnieks Zigmunds Skujiņš” (bronza, 1983, privātkolekcijā), “Diriģentu Imanta un Gido Kokaru dubultportrets” (bronza, 1984, Cēsu vēstures un mākslas muzejs). Atlējums no darba oriģināla uzstādīts Kokaru dzimtas kapa vietā Rīgā, Pirmajos Meža kapos (2012).
Kā sev īpašu radošās izpausmes veidu M. Baltiņa izjuta mazo formu tēlniecību, radot plastiski izteiksmīgus nelielu formu kārtojumus ar dominējošu kompozīcijas mezgla punktu: “Tēlnieks” (bronza, 1977, Latvijas Mākslinieku savienības muzejs), “Torss. Novakare” (marmors, 1980, Latvijas Mākslinieku savienības muzejs).
Savas radošās idejas tēlniece realizējusi arī vairākos izteiksmē lakoniski sirsnīgos dekoratīvās tēlniecības darbos. 1979. gadā pie komponista Alfrēda Kalniņa dzimtā nama Cēsīs tika uzstādīta telpiska piemiņas plāksne, ko M. Baltiņa veidoja kopā ar metālkalēju Jāni Martinsonu. Darbs veidots kā dekoratīvs cilnis ar komponista portretu un ērģeļu stabuļu fragmentiem. M. Baltiņas mākslas pasaule ir konkrēta, bez konceptuāla daudzplākšņainuma. Viņa ir relatīvi lakoniska un enerģiska, ar emociju kā valdošo dominanti, nekad teatrāli uzbāzīga un vienmēr sievišķīgi pievilcīga. Viņas darbos atklājas stipras patstāvības raksturs, jo īpaši Latvijas kultūras vēsturē nozīmīgais, filozofiski jutekliskais “Lienas piemineklis” (bronza, 1987) Vecpiebalgas vecajos kapos, kas veltīts Reiņa un Matīsa Kaudzīšu romāna “Mērnieku laiki” galvenajam sievietes tēlam – Lienai. Šis darbs apliecina M. Baltiņas tautas identitātes apziņu, un vienlaikus skulptūrā ir iekodēts arī mākslinieces pašas liktenis; darbs ir tapis, smalki ar pirkstiem pieskaroties veidojamai un pēc tam bronzā atlejamajai masai.