21. gs. I. Iltnere tomēr atgriezās pie glezniecības. Arvien būtiskāku lomu ieguva apropriācijas paņēmieni, piemēram, fotogrāfa Mena Reja (Man Ray) darbu interpretācijas (“Asaras”; “Skatiens”, abi 2001), kā arī rastra efektu izpēte ar reizēm mazliet popārtisku niansi (“Māsas”, 2001; “Divas meitenes”, 2002; citos). Personālizstāde “Stāsti” (“Rīgas Galerija”, 2002) izcēlās ar oriģinālām Bībeles tēmu versijām, izmantojot rastra mehānisko punktējumu un štrihojumu rēgaini vizionāru tēlu veidošanai (“Marija, tev būs bērns!”; “Gabriels un Marija” – abas 2002. gads; citos). Daudzveidīgi rastra varianti no smalka ēnojuma līdz identisku aplīšu režģim, kā arī tēlu citāti raksturīgi darbu grupai, kas tapa 2002. gada izstādei “Maigās svārstības” (“Pingo ergo sum”; “Pilsēta”; “Kultūršoks” – visi 2002. gads; citi).
Zināma atgriešanās pie izstādes “Skola” tēmas uztverama personālizstādē “Laimīgā bērnība” (“Rīgas Galerija”, 2004), tomēr šoreiz rakstzīmju vietā I. Iltnere interpretēja bērnu zīmējumu estētiku ar lakoniskiem, lineāriem priekšmetiem, cilvēciņiem un zvēriņiem.
Desmitgades otrajā pusē I. Iltnere arvien vairāk pievērsās hiperreālistiski iluzoras tehnikas iespējām, izvēršot apropriāciju loku no klasiskās mākslas līdz laikmetīgajai vizuālajai kultūrai. Šo tendenci demonstrēja personālizstādes “Astoņas istabas” (“Rīgas Galerija”, 2007) un “Skaistā trauslā daba” (“Rīgas Galerija”, 2008), izmantojot eleganta, minimālistiska dizaina elementus un opārtisku ornamentu mehānisko regularitāti. Šīs estetizācijas raisīto emocionālo saturu visbiežāk ietonē savāda diskomforta un neskaidru draudu pieskaņa. Darbs “Maigums un briesmas” (2007) ir vēl viena Dievmātes ar bērniņu interpretācija, provocējot ar tiešo aizguvumu no fotogrāfa Stīvena Meisela (Steven Meisel) vāka dizaina žurnālam Vogue Italia (2004). Iztukšotie, noslēpumainie interjeri (“Ideāla projekcija”, 2007; citi) var arī sasaukties ar amerikāņu fotogrāfa Gregorija Krūdsona (Gregory Crewdson) darbiem, kas atgādina paranormālas auras piestrāvotus kino kadrus.
21. gs. 10. un 20. gados I. Iltneres darbos ir gan tematiski, gan formāli jaunievedumi, kas tomēr loģiski izriet no iepriekšējās pieredzes. Personālizstāde “Jūtu kolekcija” (2010–2011) bija pavērsiens priekšmetiskuma virzienā, rindojot plauktus ar vīna pudelēm, grāmatu muguriņām, radio uztvērējiem vai skaņuplašu vākiem iluzori minimālistiskā, opārtiskā manierē. Nākamās personālizstādes “Ne vien, bet arī” (2014), “Bābele” (2015) un “Implants” (2017, visas “Māksla XO” galerija) turpināja hiperreālistiskā stila variācijas. Ja izstāde “Bābele” ar tās eksotiskajiem piesitieniem sasaucās ar 2015. gadā plaši izskanējušo bēgļu krīzi, tad “Implants” aplūkoja mākslas vērtību komercializācijas komplicēto raksturu. Jaunus akcentus personālizstādē “Summa” ienesa gleznas izšuvumi (“Samits”; “Trīs izšuvumi no kreisās puses”, 2018) un locījumu vai burzījumu efektu atdarinājumi trompe l’oeil tehnikā. Personālizstādē “Diapozitīvu vakars” (2020) gleznotāja savukārt pētījusi ģimenes vēsturi, transformējot gleznās senas fotogrāfijas, bet izšuvumu tēma no jauna figurēja izstādē “Izšūtais selfijs” (2022, “Māksla XO” galerija). Jaunākā personālizstāde “Mana istaba” (2024, “Māksla XO” galerija) iezīmē atgriešanos pie tēmas, kas risināta jau izstādē ar analoģisku nosaukumu 2003. gadā, sasaucoties arī ar angļu rakstnieces Virdžīnijas Vulfas (Virginia Woolf) ikonisko feminisma darbu “Sava istaba” un savietojot daudzveidīgus figurālus tēlus ar sakārtotiem, patvērumu sološiem interjera elementiem.
Attīstot tēlu apropriāciju kā neierobežotu laikmetīgu vizuālo impulsu sintēzi un apšaubot glezniecības kā organiski vienotas struktūras tradīciju, I. Iltnere izjautā arī oriģinalitātes un ekspresīvas pašizpausmes stereotipus. Gleznotājas rokraksta ornamentālisms nepieļauj pasīvi “glezniecisku” klišejiskumu, bet stāstu stāstīšana – ornamenta pārtapšanu hermētiski pašpietiekamā dekorā.