Būtiski ietekmējis žanra mākslinieciskos pamatprincipus, agrīnā džeza kolektīvo muzicēšanu aizstājot ar instrumentālistu–solistu dominanci, ievērojami pilnveidojot improvizācijas izpratni, kā arī populārās mūzikas vokālo tradīciju. Saukts arī par Sačmo (Satchmo), Saču (Satch) un Popsu (Pops).
Auga nabadzībā, pusaudža vecumā strādāja gadījuma darbus un dziedāja Ņūorleānas ielās, līdz nokļuva krāsaino mazgadīgo likumpārkāpēju pārmācības namā – tur sāka apgūt kornetes spēli, kas ļāva iekļauties dzimtās pilsētas (tiek uzskatīta arī par džeza dzimteni) mūzikas apritē. No 1922. gada spēlēja Čikāgā, bijušā Ņūorleānas mūziķa Džo “Kinga” Olivera (Joe “King” Oliver) orķestrī, no 1924. gada – Ņujorkā, prominentajā Flečera Hendersona (Fletcher Henderson) orķestrī. Šajā laikā par pamatinstrumentu izvēlējās trompeti un piedalījās daudzās ierakstu sesijās, kā arī spēlēja pavadījumu populārām blūza dziedonēm Besijai Smitai (Bessie Smith), Mā Reinijai (Ma Rainey) un Albertai Hanterei (Alberta Hunter).