Nozīmīgākie autori Dokumentālā kino pirmsākumos tā attīstība cieši saistīta ar brāļu O. un L. Limjēru vārdu, kuri radīja sinematogrāfa ierīci filmu uzņemšanai, attīstīšanai un demonstrēšanai. Brāļi Limjēri paši filmas neuzņēma, bet viņu uzņēmumā tika apmācīti un nodarbināti kino operatori (Šarls Muasons, Charles Moisson, Frānsiss Dubliē, Francis Doublier, u. c.), kuri apceļoja dažādas valstis, veidojot Limjēru uzņēmuma filmas.
R. Flaertijs – amerikāņu kinorežisors, scenārists, operators, montāžas režisors, producents, viens no dokumentālā kino pamatlicējiem un nozīmīgākajiem autoriem. R. Flaertijs realitātes faktus pielieto mākslinieciskam mērķim, savienojot dokumentalitāti ar inscenējumu. Režisora nozīmīgākais darbs ir filma “Nanūks no Ziemeļiem”.
Dz. Vertovs – padomju kinorežisors, scenārists, operators, montāžas režisors, teorētiķis; viens no dokumentālā kino pamatlicējiem un nozīmīgākajiem padomju montāžas kino pārstāvjiem. Mēmā kino periodā uzņēmis vairākas filmas, veidojis kino žurnālus. Lielāko atzinību un rezonansi ieguvusi filma “Cilvēks ar kinoaparātu”.
Joriss Ivenss (Joris Ivens) – nīderlandiešu režisors un operators, uzsāka filmu veidošanu avangarda kino laikā. Šajā stilistikā uzņemtas filmas “Tilts” (De brug, 1928) un “Lietus” (Regen, 1929). Ļoti vispusīgs filmu tematikas, mākslinieciskās un ideoloģiskās nostādnes, uzņemšanas vietu ziņā. Veidojis filmu par kalnraču smagajiem apstākļiem Beļģijā – “Borināža” (Misère au Borinage, 1934), Magņitogorskas rūpnīcas būvniecību PSRS – “Dziesma par varoņiem” (Komsomol/Song of Heroes, 1931), Spānijas pilsoņu karu – “Spāņu zeme” (The Spanish Earth, 1937), elektrības ieviešanu ASV lauku reģionos – “Elektrība un zeme” (Power and the Land, 1940), vjetnamu – “17. paralēle” (17th Parallel: Vietnam in War, 1968) un citas. J. Ivenss bija dokumentālā kino kā sociāla instrumenta aizstāvis.
A. un D. Meisli, Roberts Drjū (Robert Drew), D. A. Pennebeikers, Frederiks Vaizmans (Frederick Wiseman) saistīti ar tiešā kino virziena attīstību ASV, kas veidojās ciešā mijiedarbē ar tehnoloģiskām pārmaiņām, kad tika radītas vieglākas, mobilākas kameras, varēja veikt sinhronu skaņas ierakstu. Filmās fiksēti politiski notikumi (“Priekšvēlēšanu kampaņa”, Primary, 1960), sociālas tēmas, īpaša nozīme muzikālajām filmām, kuras, pateicoties tehniskajām iespējām, šādā veidā bija iespējams uzņemt pirmo reizi – “Patvērumu!” (Gimme Shelter, 1970), “Neskaties atpakaļ” (Don’t Look Back, 1967).

Dons Alans Pennebeikers (vidū) uzņemot filmu "Neskaties atpakaļ" par Boba Dilana (priekšplānā) koncerttūri Lielbritānijā 1965. gadā.
Avots: Michael Ochs Archives/Getty Images, 74261710.
Ž. Rušs sākotnēji uzņēma antropoloģiskas filmas, fiksējot tradicionālu dzīvesveidu vairākās Āfrikas valstīs. Radījis etnofikcijas žanru, kurā kombinē inscenētus elementus ar dokumentāliem varoņiem un situācijām. Cinéma vérité stilistikā uzņemta filma “Vasaras hronika” (Chronique d'un été, 1961), kurā Ž. Rušs kopā ar sociologu, filmas scenārija autoru Edgaru Morēnu (Edgar Morin), paši piedalīdamies filmas vēstījumā, radīja kinematogrāfisku eksperimentu par to, kā jutās parīzieši 1960. gada vasarā.
Kriss Mārkers (Chris Marker) – franču režisors un scenārists, esejisku dokumentālu filmu veidotājs, kurās rūpīgi izstrādāts vēstījums verbālā un vizuālā veidā. Viens no raksturīgiem K. Mārkera filmu elementiem ir atmiņas, individuālās un kolektīvās uztveres mijiedarbība, kas atspoguļojas filmās “Jaukais maijs” (Le jolie mai, 1963), “Bez saules” (Sans soleil, 1983) un citās.
Marsels Ofīlss (Marcel Ophuls) – franču režisors un scenārists, uzņēmis vairākas dokumentālās filmas par vēsturiskām un politiskām tēmām, pievēršoties arī neērtiem tematiem: Francijas okupācija Otrā pasaules kara laikā (“Skumjas un nožēla”, Le chagrin et la pitié, 1969), nacistu noziegumus (“Viesnīca “Terminus”, Hôtel Terminus, 1988) un citas. Filmas ieguva starptautisku uzmanību ne tikai to tematikas, bet arī vēstījuma formāta dēļ.
E. Moriss – amerikāņu režisors, filmās bieži pievēršas savdabīgu personību novērošanai, dažādu faktu izpētei. E. Morisa atzītākā filma ir “Šaurā zilā līnija”, kuras veidošanas gaitā E. Moriss, apkopojot materiālus par galveno varoni, kurš ir notiesāts uz mūžu par slepkavību, atklāj faktus un pierāda, ka apcietinātais ir nevainīgs.
M. Mūrs – amerikāņu režisors, provokatīvu dokumentālu filmu autors, kuru mērķis ir atmaskot korupciju politikā, dažādos biznesa sektoros – “Rodžers un es”, “Boulings Kolumbainai” (Bowling for Columbine, 2002), “Fārenheita 9/11” (Fahrenheit 9/11, 2004). M. Mūrs savās filmās redzams arī kā viens no filmas varoņiem, kurš piedalās atainotajos notikumos.
Džošua Openhaimers (Joshua Oppenheimer) – amerikāņu un britu režisors, kura uzņemtās filmas “Nogalināšanas anatomija” (The Act of Killing, 2012) un “Kad runā klusums” (The Look of Silcence, 2014) risina masu slepkavību tēmu Indonēzijā 1965.–1966. gadā. Režisors pielieto konfrontācijas metodi ar varmākām un upuriem, notikumu vietām, notikumu rekonstrukciju.