Ēdiena antropoloģijā, līdzīgi kā sociālās antropoloģijas nozarē, 21. gs. iezīmējas ar aizvien lielāku pievēršanos tēmām, kas raksturo aktuālās pārmaiņas sabiedrībā gan vispasaules, gan vietējā līmenī. Aktuālas kļuvušas dažādas sociālās vienlīdzības tēmas: mazo ēdiena ražotāju tiesības, pārtikas sagādes sistēmu suverenitāte, dzimumu līdztiesība dažādos ēdiena ražošanas un sagādes posmos. Dekolonizācijas un neoliberālisma kritikas ietvaros ēdiena pētnieki pievēršas globālo pārtikas sagādes ķēžu pētījumiem, piemēram, lauksaimniecībā nodarbināto migrantu jautājumam, kas kļuvis īpaši aktuāls Covid-19 kontekstā. Pētnieki plaši pielieto dekolonizācijas kritisko pieeju, arī pētot dažādu ēdienu, garšu un ēšanas paradumu autentiskuma jautājumus un to pārmaiņas globalizācijas iespaidā. Aizvien pieaugošā globālā mobilitāte 20. gs. otrajā pusē un 21. gs. veicinājusi transnacionālo ēdiena pieredžu pētījumus. Pētītas tiek gan transnacionālās ieķermeniskotās ēdiena pieredzes, gan jaunu un pielāgotu simbolisko un strukturējošo sistēmu veidošana ar ēdiena palīdzību.
Tehnoloģiju attīstība un klimata pārmaiņas strauji veicinājušas tehnoloģiju piedāvāto iespēju pētīšanu sociālajās zinātnēs, ieskaitot antropoloģiju. Šādi pētījumi bieži ir arī lietišķi un galvenokārt izmanto STS (science and technology studies) teorētisko bāzi. Pētījumos tiek testēti un veidoti intuitīvi un mākslīgā intelekta vadīti produkti vai pakalpojumi, kas palīdzētu risināt dažādas globālas pārtikas sagāžu sistēmu problēmas. Piemēram, nepietiekams uzturs (gan bads, gan veselībai kaitīga ēšana), ēdiena atkritumu samazināšana un pārstrāde, alternatīvās pilsētas ēdiena sagādes sistēmas – pilsētu bišu dravas, pazemes sēņu fermas un tamlīdzīgi.

Bitenieks novietojis bišu stropu jumta dārzā. Izlingtona, Lielbritānija. 2009. gads.
Fotogrāfs Dan Kitwood. Getty Images, 88790914.
Ētikas un daudzsugu antropoloģijas tēmu mijiedarbības ietekmē arvien vairāk uzmanības tiek pievērsts visaptverošām cilvēku, citu dzīvo radību un vides attiecībām pārtikas sagādes procesos.