Salīdzinošā politika ir viena no trim tradicionālajām politikas zinātnes apakšnozarēm. Pārējās divas ir starptautiskā politika un politikas teorija. Atšķirībā no politikas teorijas, kas ir normatīva, salīdzinošā politika ir empīriski orientēta. Piemēram, politikas teorija skaidro, vai zems uzticēšanās līmenis pārvaldes institūcijām nodara kaitējumu demokrātijas kvalitātei, bet salīdzinošā politika vairāk pievēršas zemā uzticēšanās līmeņa iemeslu izpētei.
Timotijs Lims (Timothy Lim) darbā “Salīdzinošā politika: ievads pieejās un problēmjautājumos” (Doing Comparative Politics: An Introduction to Approaches and Issues) akcentē, ka salīdzinošā politika galvenokārt vērsta uz politisku parādību izpēti politisko sistēmu iekšienē, kas palīdz to nošķirt no starptautiskās politikas, kura vairāk nodarbojas ar valstu ārējo attiecību un ārpolitikas pētniecību. Šīs disciplīnas pārstāvji galvenokārt pēta nacionālas politiskās sistēmas jeb valstis (piemēram, partiju sistēmas atšķirības starp Latviju un Zviedriju), taču salīdzinātas var tikt arī reģionālas politiskās sistēmas (piemēram, vairākas Amerikas Savienoto Valstu pavalstis; ASV) vai pārnacionālas politiskās sistēmas (piemēram, Rietumeiropa un Latīņamerikas reģions vai Eiropas Savienība un NATO).
Salīdzinošās politikas pētniecisko tematu loks ir ļoti daudzveidīgs. Apakšnozares izpētes objektus var iedalīt trīs grupās: politiskās institūcijas (piemēram, likumdevēji, izpildvara, partiju sistēmas, konstitūcijas, politiskie režīmi u. c.), individuāli aktieri un grupas (piemēram, vēlētāji, politiķi, politiskās partijas, interešu grupas u. c.) un procesi vai notikumi (piemēram, rīcībpolitiku izstrāde, partiju veidošanās, politiskā komunikācija, vēlēšanu kampaņas u. c.).