Publicitāte un labu attiecību uzturēšana ar masu medijiem ilgu laiku bija nozīmīgākā sabiedrisko attiecību sastāvdaļa. Šobrīd situācija ir mainījusies un sabiedrisko attiecību darbības lauks ir kļuvis ļoti plašs. Mūsdienās tiek minētas šādas sabiedrisko attiecību sastāvdaļas: padomu došana un konsultēšana komunikācijas un sabiedrisko attiecību jautājumos; pētījumi, kuros nosaka sabiedrības attieksmi un uzvedību, lai plānotu sabiedrisko attiecību stratēģijas; mediju attiecības jeb attiecību uzturēšana ar masu medijiem un informācijas sniegšana tiem; publicitāte jeb plānota ziņu izplatīšana izvēlētos komunikācijas kanālos, lai virzītu organizācijas intereses; darbinieku/ dalībnieku attiecības jeb organizācijas darbinieku vai biedru informēšana un sadarbības veidošana; attiecību ar vietējo sabiedrību izveide un uzturēšana; organizācijas efektīva iesaistīšana sabiedrības dzīvē un palīdzēšana organizācijai piemēroties sabiedrības gaidām; attiecības ar valdību jeb organizācijas interešu pārstāvēšana likumdošanas un organizācijas darbību regulējošās institūcijās, arī lobēšana; organizācijas darbības laukā esošo sabiedrības rūpju noskaidrošana un ziņojumu par tām sniegšana; finanšu attiecības jeb labu, uzticības pilnu attiecību izveidošana un uzturēšana ar finanšu pasauli, īpaši investoriem; sadarbība ar nozares organizācijām un asociācijām; fondu veidošana, kas ir vajadzību demonstrēšana un sabiedrības iedrošināšana atbalstīt organizāciju, primāri finansiāli; starpkultūru attiecības/ dažādība darbavietās jeb sadarbība ar dažādu kultūru cilvēkiem un to grupām; īpašie notikumi jeb aktivitātes, lai stimulētu sabiedrības interesi par personu, organizāciju vai produktu; mārketinga komunikācija, kas ir dažādu aktivitāšu kombinācija, ieskaitot reklāmu, izdales materiālus, publicitāti, virzīšanu tirgū, vēstules, izstādes un īpašos notikumus, lai pārdotu produktu, pakalpojumu vai ideju.
Šīs sabiedrisko attiecību sastāvdaļas atspoguļojas dažādu sabiedrisko attiecību konkursu un balvu nominācijās: ārējā komunikācija, paziņojumu un krīzes vadība, sociālā kampaņa, korporatīvā komunikācija, starptautiskā komunikācija, mazbudžeta kampaņa, digitālā komunikācija, publiskā sektora kampaņa, notikumu sabiedriskās attiecības, attiecības ar sabiedrību, sponsorēšana, klientu attiecības, ilgtspēja un atbildība.
Preses relīze jeb ziņojums presei bez maksas organizācijas vārdā un interesēs ilgu laiku ir bijis viens no sabiedrisko attiecību pamatinstrumentiem. Mūsdienās preses relīze nav tikai rakstīts teksts. Tā iekļauj arī video, audio un foto materiālus. Kaut gan preses relīzes ir zaudējušas savu nozīmi, jo šobrīd mērķauditorija vairāk tiek uzrunāta sociālajos medijos, izmantojot attēlus un video vai tiekoties aci pret aci dažādos notikumos, bet mazāk ar masu mediju starpniecību, rakstīšana un rediģēšana joprojām ir viena no sabiedrisko attiecību speciālistam nepieciešamajām pamatprasmēm. Citi sabiedrisko attiecību instrumenti ir ziņu lapa drukātā vai elektroniskā formātā, organizācijas laikraksts, mājaslapa, emuārs, sociālā tīkla konta uzturēšana, raksts medijiem, filma, piedalīšanās raidījumā, organizācijas darbības pārskats, preses konference, lietišķas pusdienas, konference, lekcija, vebinārs, pētījums, vēstule, izstāde, svinības, konkurss, balvas pasniegšana, līguma noslēgšana un tamlīdzīgi.

No labās: Ginters Jauhs (Günther Johannes Jauch) un Rūdolfs Fellers (Rudolf Völler) alus darītavas organizētā pasākumā popularizē tās labdarības kampaņu. Diseldorfa, 30.03.2006.
Avots: Bongarts/Getty Images, 57214630.